1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

donderdag 20 augustus 2015

my small adventures #snailmail for Fiona

Met een paar muisklikken komen we allerlei werelden binnen. 
With a few mouse clicks we enter all kinds of worlds.

Fiona van Fiona loves to cook in Maleisië leerde ik kennen via haar reactie op een blogpost van de Deense Brinja
Fiona maakt en krijgt fantastische snail mail. Ik stelde haar voor om echte post uit te wisselen. Aan mij de eer om te beginnen en ik maakte er mijn erezaak van.

Fiona from Fiona loves to cook in Malaysia I met through her response to a blog post from the Danish Brinja.
Fiona makes and receives fantastic snail mailI suggested her to exchange real postTo me the honor to start and I made it my point of honor.

Snail mail staat voor langzame, traditionele post en is geen scheldwoord meer, integendeel.
Het gaat om het schrijven, een brief met begeleidende kleine kadootjes, attenties. Het liefst zelfgemaakt.

Als thema heb ik voor fruit gekozen en ik maakte veel zelf.
Maandag kreeg ik een email van Fiona dat ze de envelop ontvangen heeft. Vandaar mijn blogbericht!

Snail mail is slowtraditional postal mail and it's not a term of abuse anymore, on the contraryIt's about writing a letter with accompanying small giftsattentionsPreferably homemade.

As a theme I have chosen for fruit and I made a lot myself. Last Monday I received an email from Fiona that she has received the envelope. Therefore my blog post!

vijf kleine kaartjes met een afdruk van mijn ananas-stempel in verschillende kleuren /
five small cards with a print of my pineapple stamp in different colors

evenzoveel bijpassende envelopjes gemaakt van inpakpapier van de Hema / 
just as many matching envelopes made from wrapping paper

dit etui kocht ik bij de Hema /
I bought this pencil case

twee stickervellen van de Hema en een op maat gemaakte envelop 
van een patroonblad met fruit uit een oud handwerktijdschrift /
two sticker sheets and a customized envelope
from a craft description with fruit image from an old needlework magazine


een fruitige slinger van papier uit verschillende Flow's /
a fruity garland 

een stoffen zakje voor de slinger met afdrukken van mijn kersen-stempel /
a small fabric bag for the garland with prints of my cherry stamp

een pergamijn zakje met oude fruitige postzegels /
a glassine bag with old fruity post stamps

een kleurplaat en kraft papieren bodemzak (Flow) /
a coloring page and a kraft paper bag

twee smaken thee verpakt in Flow-papier /
two different flavors of tea specially packed

kadolabels (papier uit Flow) en plastic zakje van de Hema /
gift tags and plastic gift bag

mijn brief heb ik geschreven op verschillende soorten papier en 
de kaart met de olijke peer /
I have written my letter on different types of paper and
the card with the roguish pear


"To send a letter is a good way to go somewhere without moving anything but your heart."
Phyllis Theroux (schrijfster/writer)

13 opmerkingen:

  1. Ageeth! Dit ziet er i.d.d. supergoed en verzorgd uit, tot in de puntjes! Hier zal Fiona vast erg blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige fruitige envelop met mooie zelfgemaakte en met zorg uitgezochte cadeautjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh geweldig Ageeth.
    Wat veel werk en liefde heb je erin gestopt.
    Mijn pakketje stickers was ook zo mooi verpakt, met zelfgemaakte envelopjes en zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige en zeer uitgebreide snailmail, geweldig om te zien! En wat bijzonder, een adres in Maleisië.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is inderdaad super mooi gedaan.Fiona gaat er nog lang van kunnen genieten om dit allemaal te bekijken en te gebruiken.Tof gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een fijn pakketje! Dat van mij voor jou gaat morgen de post op :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve dames, bedankt voor jullie complimenten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie snailmail heb je gemaakt, leuk thema. Fiona zal er ongetwijfeld heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet dat er leuk en gezellig uit, heerlijk, daar wordt vast iemand heel bij van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er super uit!!! Daar wordt Fiona erg blij van!! erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I think that you met some really nice people through Brinja's blog ;)

    BeantwoordenVerwijderen