1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

vrijdag 14 augustus 2015

het kleine eren / honor the little 9 ~ lemon geranium

Ik zag weer citroengeraniums en ging met mijn hand langs een blad.
I saw lemon geraniums again and I put my hand along a leaf.

En ik was opeens terug in de tijd. In mijn ouderlijk huis had ik een zolderkamer. Daar hingen boeketten droogbloemen en er stond een citroengeranium. Bijzonder wat geuren doen met je gedachten!

And I was suddenly back in time. In my parental home I had a attic room. There I had hang bouquets of dried flowers and there was a lemon geranium. Particularly, what scents do with your mind

De geur van de citroengeranium is fris en verdrijft muggen. 
Dat laatste komt heel goed uit en jongste wil de plant overal in huis bij zich hebben.

The smell of lemon geranium is fresh and expels mosquitoes.
The latter is very good and youngest would like the plant anywhere in the house with him.


Ik verwende mezelf met de (oude) Flow Weekly #32 Het mooie van ouder worden, 
thee van Marokkaanse munt uit de kas en 
een gevulde koek van de echte bakker.

I spoiled myself with the (old) Flow Weekly #32 The beauty of aging,
tea from the Moroccan mint in the greenhouse and
an almond paste cake from the real baker.





12 opmerkingen:

  1. Ja, de citroengeranium hadden wij vroeger ook in huis! Klopt als een bus, geuren kunnen fijne en soms ook minder fijne herinneringen oproepen. Zo gebruikte mijn moeder altijd dagcrème van kaloderma. Deze bestaat helaas niet meer maar die geur zou ik uit duizenden herkennen :-)
    Jezelf af en toe verwennen doe je heel goed! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach, de geur van je moeder. Mooi is dat <3
      Ik ben heel goed in mezelf verwennen hoor ;-)

      Verwijderen
  2. Mmmm muntthee met een gevulde koek. Even lekker genieten!
    Citroengeraniums ken ik niet, 'k zal er eens op letten.
    Geuren roepen herinneringen op en ook bepaalde geluiden, of muziek.
    's avonds als ik in bed lig en er een vliegtuig over komt vliegen denk ik aan vroeger als we bij m'n opa en oma sliepen, die woonden namelijk vlak bij het vliegveld van Eelde. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, bij mijn opa en oma van moederskant denk ik aan nasi uit blik. Dat vond ik wat als kind zeg!
      Al die associaties, we hebben heel wat op onze harde schijf staan!

      Verwijderen
  3. Ik ken dat niet,citroengeranium maar als ik volgende week bij Intratuin kom eens kijken of ze dat daar verkopen want de muggen vinden mijn bloed lekker ;) en grappig dat je de munt met een touwtje bij elkaar knoopt,wij doen er de takjes zo los in...Dat zal wel gesmaakt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het werkt wel met de citroengeranium tegen muggen!
      Ik deed dat gisteren voor het eerst met het touwtje en de munt en dat beviel heel goed. Jij let goed op zeg ;-)

      Verwijderen
  4. Ik herinner me citroengeraniums ook van vroeger. Ik was vergeten dat ze muggen afschrikken! Misschien toch maar weer eens zo'n plant in huis halen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke geranium is dat, super handig! Ik heb er nog nooit 1 van gezien, maar hij lijkt me ook ideaal bij ons thuis tegen de muggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelfs planten zijn aan de mode onderhevig, kijk maar naar de Vrouwentongen en cactussen!

      Verwijderen
  6. Zo herkenbaar. Terwijl ik je blog lees, ruik ik het in gedachten. Sentiment noemen ze dat volgens mij :)

    BeantwoordenVerwijderen