1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

maandag 3 augustus 2015

het kleine eren / honor the little 8 ~ fruit snack of yesteryear

Oudste zoon (16) kwam na een paar dagen kamperen op Terschelling thuis met veel waardering voor zijn moeder en een virus.
Eldest son (16) came after a few days camping on Terschelling (a Dutch holiday island) home with much appreciation for his mother and a virus.

Dat virus waart al twee weken geniepig rond in ons gezin. De een heeft er meer last van dan de ander. En het gaat op en af.
Dacht ik dat het beter ging, werd ik zaterdag wakker met een flinke hoofpijn en misselijkheid. Voeg daarbij een nare hoest die blijft aanhouden en het plaatje is rond. 

That virus wast for two weeks slyly around in our family. One suffers more than the other.
I thought I was getting better, but I woke up Saterday with a big headache and nausea. Add to this a nasty cough that won't stop and there is your picture.

In de loop van de dag was er iets waar ik opeens zo ontzettend veel zin in kreeg:
appel, sinaasappel en banaan. 
Ons fruithapje vroeger. 
Geperste sinaasappels, geraspte appel en geprakte banaan.
Ik maakte het ook voor mijn 10 jaar jongere zusje toen zij nog klein was.

During the day there was something I so badly wanted to eat:
apple, orange and banana.
Our fruit snack of yesteryear
.
Squeezed oranges, grated apple and mashed banana.
I also made it for my 10 years younger sister when she was little.

En weet je waar het ook naar smaakt? Naar goede zorgen en veilig thuis zijn.
And you know what it tastes like also? Like good care and being safe at home.


De Koziol lepeltjes van Alet zijn zo leuk!
The Koziol spoons of Alet are so cute!

13 opmerkingen:

  1. Met al die vitamines gaat het zeker goed komen. Hopenlijk voel je je snel weer beter (en de rest van de familie natuurlijk ook).
    Mooie foto's van de lepeltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke foto's!
    Je krijgt ergens zin in, terwijl je niet lekker bent, en dan toch zulke foto's maken. Knap.
    Maar het verzet je zinnen ook een beetje, denk ik.
    En dat is dan weer het mooie van bloggen.
    Beterschap voor jou en je gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het gisteren gemaakt, toen het al wat beter ging :-)
      Bloggen heeft inderdaad veel voordelen, leuk vind ik dat.

      Verwijderen
  3. Veel beterschap voor jullie allemaal.Super leuke foto's en grappige lepeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yum.. it does sound cosy! We used to eat something similar in Denmark. It was kind of a fruit pudding called grød- and is where they get the famous "Rødgrød med Fløde" (a sure way of screwing up the foreigners who do not speak Danish 100% yet ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer zoiets lekkers... bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook mijn lievelingsdrankje wanneer ik me niet zo lekker voel, maar dat kan ook niet anders. Je hebt ze vaak genoeg gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen