1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 16 augustus 2015

go nuts with potatoes

En ik vind ze lekker, onze eigen aardappels zo uit de moestuin!
And they are so tasty, our own potatoes straight from the garden!

Ik maakte eerst pesto met macadamianoten.

Ingrediënten:
35 gram basilicumblaadjes (minstens twee flinke handen vol)
50 gram macadamianoten (gezouten)
een grote teen knoflook (of twee kleine)
125 tot 150 ml extra virgin olijfolie
35 gram fijngeraspte Parmezaanse kaas
peper

Maal de basilicum, noten en knoflook fijn in de blender. Voeg al draaiend de olijfolie toe tot het mengsel bindt. Doe er naar smaak peper bij en Parmezaanse kaas.
Ik kon niet slagen voor ongezouten macadamianoten en gebruikte dus gezouten. Wat mij betreft kunnen de aardappeltjes dat ook wel hebben.

I made pesto with macadamia nuts.

Ingredients:
35 grams basil leaves (at least two big handfuls)
50 grams of macadamia nuts (salted)
a large clove of garlic (or two small ones)
125 to 150 ml extra virgin olive oil
35 grams finely grated Parmesan cheese
pepper


Grind the basil, nuts and garlic in the blender. Add the olive oil while rotating until the mixture bind. 
Add pepper and Parmesan to taste.
I searched for unsalted macadamia nuts, but found only the salted. To me the salt tastes well with the potatoes.


De allerkleinste nieuwe aardappels werden goed gewassen en ik kookte ze net aan gaar. Laat ze een beetje afkoelen en snijd ze doormidden of in plakjes. Doe er de pesto door.
De helft van de pesto is voldoende voor ruim 500 gram aardappeltjes (voor twee personen). 
Eet er een paar rijpe tomaten bij, doorgesneden en even in de oven onder de grill zonder toeters en bellen.

The tiniest new potatoes were well washed. I cooked them almost done. Add the pesto.
Half of the pesto is enough for over 500 grams potatoes (for two people).
Nice with a few ripe tomatoes, cut through and briefly in the oven under the grill without bells and whistles



9 opmerkingen:

  1. Oh dat ziet er lekker uit,wij eten niet zo dikwijls aardappelen.En dan pesto met macadamia noten dat kan niet slecht zijn..wie weet proberen we dat deze week eens uit.Dank je wel voor het recpetje,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yum... sounds good- especially the "coming from your own garden" part :) Beautiful plating... as always xox

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alles uit eigen moestuin is zoveel lekkerder! Ook de nieuwe aardappelen. Echt smullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er lekker uit! Ik heb nog nooit pesto met aardappelen gegeten, maar samen met tomaatjes lijkt mij dat inderdaad heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er heerlijk uit! Wat een mooie foto's, om trek van te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie en leuk dat je bent gaan volgen :-)

      Verwijderen
  6. Dat ziet er lekker uit. Wij aten de afgelopen week ook voor het eerst onze eigen gerooide aardappels. Super lekker zijn ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik dacht eerst dat het spruitjes waren! Wat een lekker idee om er pesto op te doen eigenlijk. Dit ga ik zeker proberen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat klinkt niet alleen lekker het ziet er heerlijk uit.
    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen