1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zaterdag 11 juli 2015

upcycle your can ~ a hot summer day DIY #easypeasy

Tussen alle tomatenplanten in onze kas heb ik een paar basilicumplantjes gezet.
Between all the tomato plants in our greenhouse, I put a few basil plants.

Basilicum schijnt de groei van tomatenplanten te stimuleren, de smaak van tomaten te verbeteren en ongedierte op afstand te houden.
Ik heb ook graag basilicum in de keuken, al is het alleen al om er even aan te zitten en het te ruiken. 
Een tijdje geleden heb ik allerlei restanten stof gekocht, retro en nieuw. Daar wilde ik iets mee doen

Basil appears to stimulate the growth of tomato plantsto improve the flavor of tomatoes and to keep pests at a distance.
I also like basil in the kitchen, even if only to touch and then to smell
A while ago I bought all kinds of scrap fabric, retro and new. There I wanted to do something with.

Wat heb je nodig:
een (soep-)blik (en kijk uit voor de scherpe binnenkant)
stukje stof waar je graag naar wilt kijken
schaar
lijmroller
potgrond
kruid/plantje

Ik zocht dus een mooi stukje stof uit en maakte het op maat. De lijmroller trok ik over de stof en die plakte ik daarna op het blik. Dat klinkt eenvoudig en dat is het ook, want je kunt de stof er gerust weer wat aftrekken om het opnieuw proberen.

What do you need:
a (soup) can (and watch out for the sharp inside)
piece of fabric that you'd like to look at
scissors
glue roller
potting soil
herb/plant


I made a nice piece of fabric to size. The glue roller I pulled on the fabric and then I stuck it on the can. That sounds simple and it is, because you can subtract the fabric to try again.



Om teloorgang te voorkomen, heb ik de bieslookplant uit de supermarkt voorzichtig in drieën gedeeld. Eén deel ging met wat potgrond in Frede voor in de keuken en twee gingen de tuin in.

To avoid loss I divided the chive plant from the supermarket gently in threes. I did one part with some potting soil in Frede to put in the kitchen and two pieces went into the garden.

8 opmerkingen:

  1. Goed idee met stof. Heb wel al eens blikken beplakt met behang.
    En heerlijk die verse kruiden bij de hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super leuk gedaan en wat een geweldig stofje heb je daar!
    Basilicum ruikt inderdaad heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat fel gekleurde blikje zo leuk!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk gedaan met dat stofje.Ik heb dat al gedaan met kleeffolie maar dit is ook leuk.Als je iemand kent met een blikopener van Tupperware vraag die eens te leen of dat zij wat blikken voor je bewaard want die rand is daar niet scherp bij...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, dat is een goede tip! Ik hou van Tupperware, maar het is jaren geleden dat ik een party had ;-)

      Verwijderen
  5. Oh wat heb je dat mooi gedaan en ook zo'n leuk stofje. Ziet er heel tof uit, lijkt wel een schilderijtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supergaaf gedaan! Kijk... daar hou ik nou van ♥! X

    BeantwoordenVerwijderen