1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

maandag 27 juli 2015

Alet's word challenge ~ verjaardagsfeest

Wekelijks een woord verbeelden. Dat is de uitdaging van Alet van Toilylu.
Imagine a word every week. That is the challenge of Alet of Toilylu.

Alet heeft inmiddels drie woorden laten zien: lieveheersbeestje, madeliefje en walvis.
En in het Frans zijn ze ook zo mooi. Coccinelle, pâquerette en baleine
Ik doe mee en mijn woord is verjaardagsfeest! 

Alet has already shown three words: ladybug, daisy and whale.
And in French they are so beautiful. Coccinelle, pâquerette and baleine
I also do it and my word is birthday party!



verjaardagsfeest / birthday party / fête d'anniversaire / 
fiesta de cumpleaños / geburtstagsfeier

Ik haakte feestelijke confetti naar het idee van 
Ingrid van Willenswaard in haar boek Vive la vie.

crocheted the festive confetti from the book Vive la vie by
Ingrid Willenswaard.


Wij vierden gisteren een verjaardagsfeest. Het was een bijzondere middag 10 jaar geleden. Jongste werd bijna in de auto op weg naar het ziekenhuis geboren, nog net niet in de lift en binnen een paar minuten na aankomst op de afdeling verloskunde.
Tijdens mijn zwangerschap is er een vlokkentest verricht. Deze liet een chromosoomafwijking zien op een deel van de onderzochte cellen, dus niet op alle. We wilden geen verder onderzoek laten doen tijdens de zwangerschap om een aantal redenen. Maar ik had ook vertrouwen.
Het duurde een tijdje voordat jongste zijn ogen opende. Toen ik hem in de ogen zag wist ik zeker dat hij gezond was. Onderzoek van navelstrengbloed heeft dat ook uitgewezen. In 1-2% van de zwangerschappen kan zo'n chromosoomafwijking ontdekt worden die alleen in de placenta aanwezig is.
Hij is ons (derde) kadootje, een prachtige verrassing op mijn 41e.

Yesterday we were celebrating a birthday partyIt was a special afternoon 10 years ago.
Youngest was almost born in the car on the way to the hospital, just not in the elevator and within a few minutes of arriving at the maternity ward.
During my pregnancy, there is a CVS test done. This test showed a chromosomal aberration in a some of the cells examined, so not at all. We wanted no further testing during pregnancy for several reasonsBut I also had confidence.
It took a while before youngest opened his eyes. When I saw him in the eyes, I was sure he was healthy. The examination of his umbilical cord blood confirmed my feeling. In 1-2% of pregnancies can be detected such a chromosomal aberration that is only present in the placenta.
He is our (third) gift, a wonderful surprise on my 41st.


13 opmerkingen:

  1. Alsnog gefeliciteerd met je jongste!
    Leuke foto's, heel vrolijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ene dikke proficiat aan de jarige.Vrolijke foto's heb je er op gezet wat wel leuk is met het regen en stormachtige weer van de afgelopen dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je felicitatie!
      Wij slapen weer onder de dekbedden. De zomer mag weer opnieuw beginnen wat mij betreft!

      Verwijderen
  3. Wat een prachtige gekleurde, vrolijke en feestelijke verjaardagstafel!
    Een mooie uitbeelding van het woord 'fête d'anniversaire'! En hopelijk was het verjaardagsfeest geslaagd. Nogmaals gefeliciteerd met de jarige jop!
    Als het je gelukt is om de confetti te haken, zullen de madeliefjes ook vaste en zeker wel lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De jarige was content! We begonnen buiten en eindigden i.v.m. het weer binnen, maar dat mocht de pret niet drukken.
      Ik dacht hetzelfde v.w.b. de madeliefjes, X

      Verwijderen
  4. Dat woord heb je prachtig in beeld gebracht Ageeth! En nog gefeliciteerd natuurlijk.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful table for a beautiful boy! Great story- thanks for sharing it! xox

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd nog! En wat een fleurige foto's.
    Wij hebben ook zo'n derde kadootje thuis rondhupsen. 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig kadootje! Mooie foto's ook... die laatste...super! ik heb hem gepind :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik, gepind! Yeah!
      Heb het net gevonden. Sinds twee weken ben ik ook op Pinterest, maar het is teveel van het goed voor mij ;-)

      Verwijderen