1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

vrijdag 19 juni 2015

show time and a give away

Elke dag Schortjesdag!
Every day Apron Day!

Laatst vond ik veel schorten uit vervlogen tijden in de kringloopwinkel. 
Ik heb ze gewassen, buiten aan de waslijn gedroogd en gestreken. 
En gefotografeerd, de meisjes poseerden graag!

Recently I found many aprons from days gone by in the thrift store. 
I washed them, dried them outside on the clothesline and ironed them.
And photographed, the girls posed willingly!


Zij met het paisley motief draagt de sporen van een arbeidzaam leven met trots. 
Een spettertje chloor her en der, wat reparaties met naald en draad, een paar knopen vervangen.
Ze mag er nog zijn (in maat M/L).
Zal ik haar naar je opsturen Mevrouw Pardoes?

She with the paisley motif bears traces of a hardworking life with pride.
A sparkle of chlorine here and there, some repairs with needle and thread, a few buttons replaced.
She can come along (in size M/L).
Shall I send her to you Mevrouw Pardoes?




Zij is frivool, het type dat ronddanst met de plumeau. Zo goed als nieuw!
She is frivolous, the type that dances around with the feather duster. As good as new!



Zij is het product van nijver huisvlijt achter een naaimachine en
komt nieuw uit de kast (en zo toepasselijk in het roze).

She is the product of diligent work behind a sewing machine and
is new out of the closet.




Deze heeft een hulp voor het zware werk en kan een schort in lichte kleuren dragen.
Ze is vanzelfsprekend zo goed als nieuw.

This one has maid for the heavy work and can wear an apron in light colors.
She's needless to say as good as new.




Deze fraaie dame is zelfgemaakt (maar niet door mij).
Het is een stevig type en wat schalks voor haar doen.

Ik vraag me af of de versiering al op de stof zat of een staaltje huisvlijt is.
Weet iemand hoe deze techniek heet?

This beautiful lady is homemade (but not by me).
It is a solid type and a bit waggish for her.

I wonder whether the decoration was on the fabric or is a piece of homecrafts.

Does anyone know how this technique is called?

En een fantastische retro kinderschort!
And a fabulous retro kids apron!

Ik geef een paar schorten weg.
Voorwaarden:
*laat een reactie op dit blogbericht achter, geef aan welke je graag wilt en geef de schort een toepasselijke voornaam;
*je bent al volger (op Bloglovin', Google+ of anderszins).
Ik verstuur ook internationaal, maar niet aangetekend.

I give away a few aprons.
Conditions: 
*leave a comment on this blog post, specify the one you'd like and give the apron a first name;
*you are a follower (on Bloglovin', Google+ or otherwise).
I also send internationally, but not registered.


Laatste dag om mee te doen is maandag 22 juni 2015(23.59 uur Nederlandse tijd).
Last day to join is Monday, June 22 2015 (23:59 Dutch time).

12 opmerkingen:

  1. Hahaha! Wat een leuk stukje!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig blogbericht :-) !!! Ja, ik doe weer graag mee en ga voor "PINK LADY!"
    Prachtig vind ik deze roze schoonheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, die roze schort :-) ! Zo lief ! En toch ook een klein beetje ondeugend. Ik zou hem Naughty noemen, ter ere van mijn kat, die was ook lief en tegelijkertijd ondeugend ;-). Ik ga af en toe ook eens naar de kringloopwinkel hier bij ons maar ik vind daar nooit iets leuk. Zo ben ik al lang op zoek naar oud, dof bestek. Tot nu toe echter geen geluk, dat ligt daar altijd allemaal te blinken in die bakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke schorten allemaal. Leuk die retro look.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig. Ze zijn één voor één prachtig.Ik ding graag mee naar 'vlijtig liesje'. Oftewel de blauwe versie. Nu moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik niet het type ben dat hier rond danst met de plumeau.......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn ze leuk! Ik ga voor Mevrouw Pardoes!<3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. The second one needs to be called Purple Flower Power... you need it when you are cleaning! ;) xox

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n prachtige schortjes! Ik beschik al over 2 schortjes, zelfs eentje voor de tofste meter en sorry maar daar kan geen enkele schort aan tippen. Hihi.. (grapje he)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik gun het de anderen om een leuke short te winnen,ik draag bij het koken een short maar dan zo eentje die van boven ook een stukje heeft...Succes voor de anderen en lief van je om er een give away mee te doen.♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn super, stuk voor stuk!! en ook erg leuk gefotografeerd!! heerlijk.
    Ik gun het ook iemand anders om een schort te krijgen( ik heb schorten te veel! maar ik ben wel verliefd op die schortje van jou!

    BeantwoordenVerwijderen