1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

maandag 15 juni 2015

portrait of a family member, a DIY

Dit is Beer.
This is Beer (means Bear).

Beer is al 12 jaar de steun en toeverlaat van middelste (12).
Oudste en jongste hadden hun duim. Middelste had een fopspeen en Beer.
Na zijn eerste verjaardag mochten Fop en Beer alleen nog maar boven (in bed) zijn. Al snel vond ik het tijd om afscheid te nemen van Fop. Ik vertelde dat Fop met de vuilniswagen mee zou gaan. Middelste vroeg naar de naam van de vuilnisman: "De vuilnisman heet Bertus." Middelste: "Dan zal Bertus lekker slapen!". Toen was ik weer om. Ook omdat iemand tegen me gezegd had, dat de anderen altijd hun duim bij zich hadden en enige coulance ten aanzien van de fopspeen geen kwaad kon. 
Fop is al lang verdwenen. Beer is altijd in bed en biedt troost wanneer dat nodig is. Beer is het afgelopen schooljaar een hele goede steun geweest.

Beer has been for 12 years the mainstay of middle son (12).
Oldest and youngest had their thumb. Middle had a soother (Fop) and Beer.
After his first birthday Fop and Beer were only allowed upstairs (in his bed). Soon, I thought it was time to say goodbye to Fop. I told Fop would go along with the garbage truck. Middle son asked the name of the garbage man: "The garbage man is called Bertus." Middle: "Then Bertus will sleep fine!". Then I changed my opinion. Also because someone had said to me that the others always had their thumb at themselves, and I could show some leniency towards the soother.
Fop has long gone. Beer is always in bed and provides comfort when needed. Beer was the last school year a very good stand-by.


Het was tijd voor een ode aan Beer, een kleine portretreeks, 
om goede herinneringen te bewaren.

It was time for a tribute to Beer, a small portrait series,
in order to preserve good memories.



4 opmerkingen:

  1. Ohhh wat een lieve beer.
    Die verdiend zeker een ode!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief! Ikzelf heb mijn beer "Pluis" ook nog steeds! Die heb ik altijd bewaard en Yf de zijne ook, deze staan nu saampjes bovenop de kledingkast dus Ik zeg... gewoon bewaren!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Great tribute! I am sure that he really deserves it ;)

    BeantwoordenVerwijderen