1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 10 juni 2015

op de fiets naar school / on the bike to school

Jongste en ik gingen vandaag voor de derde dag op rij op de fiets naar zijn school.
Youngest and I went today for the third day in a row on the bike to his school.


Er is altijd een reden te verzinnen dat het niet handig is om op de fiets te gaan; ik ga aansluitend boodschappen doen, naar mijn werk of op bezoek bij mijn vader. Of we zijn te laat. En jongste had een grotere fiets nodig en die heeft hij sinds kort. Een tweedehandse, opgeknapt door zijn vader.  

There is always a reason to come up that it is not convenient to go by bicycle; I go to the grocery store, to work or to visit my father. Or are we too late. And youngest needed a bigger bike and he recently got one. A used one thas has been renovated by his father.




We rijden een kleine 4 kilometer door en langs bossen en het is prachtig onderweg. We horen vogels fluiten en ze scheren voor ons het fietspad over. In Lelystad zijn bijna alle fietspaden gescheiden van de wegen voor sneller verkeer. Eén van de nadelen zijn de fietsbruggen die ik onze heuvels noem. Maar naar beneden rijden is weer lekker!

We drive a little 4 kilometers through forests and along them and it's beautifulWe hear birds sing and they fly over the cycle path. In Lelystad, almost all cycle paths are separated from the roads for faster traffic. One of the disadvantages are the cycle bridges that I call our hills. But driving down is good again!





18 opmerkingen:

  1. Wat een fijne weg om te fietsen.
    Ik doe zo'n beetje alles op de fiets, veel makkelijker in de stad.
    Fijne donderdag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan me voorstellen dat het veel handiger is. Goede gewoonte ook (en goedkoper)!

      Verwijderen
  2. Oh, wat een prachtige fietsroute! Ikzelf doe ook alles op de fiets, zelfs in de winter :-)
    En echte heuvels hebben wij hier meer dan genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die heuvels mis ik niet hoor! Krijg je wel mooie benen van ;-)

      Verwijderen
  3. Lijkt me heerlijk om de dag zo te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan moeten wel de neuzen de goede kant op staan, ruim op tijd vertrekken met mooi weer en dan is het geweldig!

      Verwijderen
    2. Op tijd vertrekken is voor jou als 'vroege vogel' toch geen probleem?
      En ja, een vereiste is natuurlijk de zon, in de regen is het meteen een stuk minder leuk....
      Kan me het nog goed van vroeger herinneren; regenpakken aan, plastic zakken over de schoenen en op gegeven moment drupt de regen bij je kleren in...... verschrikkelijk!

      Verwijderen
  4. Amai, wat een prachtige route. Zelf fiets ik altijd van en naar 't werk. Heerlijk om even te bewegen als ik de hele dag achter m'n bureau zit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi hè?! Ik voel me bevoorrecht hoor! En goed dat je elke dag fietst :-)

      Verwijderen
  5. Fietsen is goed voor je gezondheid, het milieu en je portemonnee zeg ik altijd tegen de kinderen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu ik kort in het centrum woon doe ik ook zo goed als alles met de fiets,toen ik 4 km verder woonde zelden...maar ik geniet er van dat is een feit.Jullie zijn goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij gaf ook het goede voorbeeld!
      De oudste twee fietsen dagelijks naar en van school trouwens.

      Verwijderen
  7. Waar ik opgroeide was de Zaanbrug de hoogste berg. Waar ik nu woon rij ik over echte bergen... Best hard trappen is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn van die dagen dat het harde trappen niet wil!

      Verwijderen
  8. Wow! What a beautiful trip to school! Ours involves a lot of boring houses and a busy road... I am jealous ;)

    BeantwoordenVerwijderen