1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 3 juni 2015

#gardening ~ small experiments and a DIY tiny little greenhouse

Ik kocht laatst bij de bloemist een tak met paarse peultjes voor op de vaas.
Recently I bought a twig with purple pea pods at the florist to put in a vase.



De peultjes droogden mooi in en 
als experiment heb ik wat erwtjes in een pot met grond gezet in de kas.

The pea pods dried nicely and 
as an experiment, I put some peas in a pot with soil in the greenhouse.

In een landelijke krant zag ik een DIY plantenkasje van een plastic fles.
Ik gebruikte een flesje met een inhoud van 250 ml, een kleintje dus en haalde de onderkant er af met een scherp mesje en een schaar. In de potgrond in een binnenpotje deed ik twee paarse erwtjes en ik gebruik de plastic fles als kas. Wanneer het te warm wordt kan de dop er af.

In a national newspaper I saw a DIY small greenhouse of a plastic bottle.
I used a bottle with a capacity of 250 ml, a small one and with a sharp knife and scissors, I removed the bottom. In the potting soil I put two purple peas and I use the plastic bottle as a greenhouse. When it gets too hot the cap can be removed.

Deze is leuk voor op de vensterbank in onze keuken.
De plek in huis waar we het vaakst samen zijn en 
we de ontwikkelingen op de voet kunnen volgen.

This one is fun for the windowsill in our kitchen.
The place in the house where we most often are together and 
we can follow the developments closely.

9 opmerkingen:

  1. Wat een leuk experiment! Ik ben er dol op ;-) Het experiment met de avocadopit is hier mislukt, de pit is helemaal doormidden :-( Maar... de knoflookteen begint te groeien :-) Ik ben benieuwd wat er voor iets moois bij jou gaat groeien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Praat me niet over avocadopitten; bericht volgt ;-)
      Je knoflookteen kan straks, als het wat warmer is in de volle grond!

      Verwijderen
  2. En is er al iets te zien.....?Slim gemaakt en tof zo in het zicht in de keuken,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kijk wel vaak naar de pot, haha.
      En al die schatten op de vensterbank zijn fijn :-)

      Verwijderen
  3. Wat een leuk idee. Staat gezellig zo voor het keukenraam. Ben benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er leuk uit! Ben benieuwd hoe het gaat groeien.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk gemaakt, ben nieuwsgierig of er iets in gaat groeien.

    BeantwoordenVerwijderen