1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

vrijdag 26 juni 2015

een stilleven / a still life

Vergane glorie.
Faded glorie.

Mijn jongste broer woont met zijn gezin in de boerderij waar mijn ouders gewoond hebben en voor hen mijn opa en oma. Ik maakte een aantal malen foto's bij blogberichten in de schuur achter het woonhuis (kijk hierhierhier en hier). De schuur is nu leeggeruimd om deels herbouwd te worden. En ik kon het niet laten om wat spullen mee te nemen.

Van boven naar beneden:
De pot met lobelia's staat in een emaillen schaal, ooit gebruikt door mijn moeder.
Een kleed dat is genaaid door de moeder van mijn schoonzus.
De hoes van het knaloranje zonnescherm alias windscherm met tentstokken en haringen. We gebruikten het soms in mijn jeugd in de jaren 70 wanneer we in de zomervakantie een dagje uit gingen.
De broodtrommel die als zodanig gebruikt werd door mijn opa en oma, aldus een tante.

My youngest brother lives with his family at the farm where my parents lived and for them my grandparents.
I made a few times pictures to blog posts in the barn behind the house (see hereherehere and here). The barn is now emptied to be partly rebuilt. And I could not resist to take some stuff.

From top to bottom:
The pot with lobelia's is in an enamel bowl, once used by my mother.
A cloth that is sewn by the mother of my sister in law.
The sleeve of the bright orange windbreak alias sunshade tent with poles and pegs. We used it occasionally in my youth in the 70s when we went out for a day trip in the summer holidays.
The bread box which was used as such by my grandparents, according to an aunt.





12 opmerkingen:

  1. What a treasure find... especially since they come with memories! Xox

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te doen, groepjes maken van mooie spullen.
    Zo'n broodtrommel kun je heel goed gebruiken om andere dingen in op te bergen.
    Mijn dochter gebruikt er 1 voor de naaispullen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De broodtrommel is nogal roestig. Ik ga alles eerst eens schoonmaken en dan bestemmingen bedenken :-)

      Verwijderen
  3. Oh wat leuk dat je zo'n herinneringen hebt aan de spullen. De brooddoos ziet er inderdaad handig uit om van alles in op te bergen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat maakt het wel moeilijk om zulke spullen ooit op te ruimen (in de zin van weg doen).

      Verwijderen
  4. Vergane glorie??? Ik vind ze nog steeds prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je ziet alles van de meest voordelige kant, maar mooi is het!

      Verwijderen
  5. Mooi. Maar daardoor niet minder kostbaar. Ook al is het alleen al om de fijne herinneringen die je eraan hebt. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigen geschiedenis maakt het meer bijzonder :-)

      Verwijderen
  6. Wat een mooie spullen met de daarbijbehorende herinneringen.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijne spullen waar je zeker en vast nog leuke andere dingen mee kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen