1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 3 mei 2015

what spring gives #Flevoland

Het is een waar feest om door de polder waar ik woon te rijden.
It is a celebration to ride through the polder where I live.

Op de voorgrond zie je bloeiend koolzaad dat voorheen veel werd geteeld in Flevoland.
Stel je al die gele percelen eens voor! De teelt brengt financieel niet meer genoeg op. 
Nu bloeit het jaarlijks in de bermen. Op de achtergrond staan tulpen.

In the foreground you see flowering rapeseed which was previously widely grown in Flevoland
Imagine all those yellow plots! It is no longer financially interesting.
Now it pops up annually on roadsides. 
In the background are tulips.


12 opmerkingen:

  1. Dat viel met echt op, vorige week toen ik door Nederland reed, dat er overal langs de wegen, koolzaad stond. Wel heel mooi trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What beautiful colours! You have captured them perfectly :) xox

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja mooi zijn ze hè! Hier zie je ze ook overal langs wegen/snelwegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waar ik ben, zie je hele velden.
    Ra, ra, waar ben ik?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo vrolijk dat koolzaad! En ik vind de roze variant (geen idee hoe het heet) ook heel leuk! Fijne avons nog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij bedoel je de Judaspenning; die droogt ook zo mooi in de tuin met platte ronde zilverwitte schijfjes.

      Verwijderen
  6. In België zie je dat veel minder van die velden vol met bloemen.Ben benieuwd of we volgend weekend veel van die bloemen gaan zien als we op weg zijn naar Amsterdam...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij zijn de meeste tulpen dan al gekopt, maar wie weet...
      Wat leuk; een weekend Amsterdam!

      Verwijderen
  7. Schitterend gewoon. Ik houd van dat felle geel!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen