1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 6 mei 2015

de tweede Liebster Award

Ik kreeg voor de tweede keer een Liebster Award.

En wel van Myriam van Studio Mishmash. Zij schrijft over mij: "omdat zij zo'n leuke blogberichten schrijft over uiteenlopende onderwerpen, maar altijd met mooie foto's erbij. Heerlijk om zo'n kijkje in haar leven te zien."
Dank je wel Myriam, voor je lieve woorden en je fijne blog Studio Mishmash.

Met de Liebster Award worden beginnende, kleine blogs in het zonnetje gezet door beginnende, kleine bloggers.

Hoe werkt het met de Liebster Award:
je bedankt degene die jou de Liebster Award heeft gegeven en linkt naar haar of zijn blog;
geef antwoord op de elf vragen;
geef de Liebster Award aan elf bloggers en link naar hun blog. Deze blogs mogen niet meer dan 200 volgers hebben;
stel je eigen elf vragen aan degenen die je de Liebster Award geeft en 
stel hen vooraf op de hoogte.


Myriam's vragen en mijn antwoorden daarop:

Waarom ben je een blog begonnen?

Ik begon er plezier in te krijgen creatief te zijn, eerst met het maken van stempels en later met van alles en nog wat. In mijn gezin met drie zonen en mannelijke echtgenoot zocht ik in het bloggen het delen, etaleren en de stimuli. Het maken van foto's van dit alles was en is een ontdekkingsreis op zich. Dat doe ik met veel plezier. 

Omschrijf jezelf in 3 woorden:

'cheerleader' (lees moeder en echtgenote)/visueel ingesteld/eenzelvig

Wat zou je nog graag willen kunnen of leren?

Ik wil leren om beter met mezelf om te gaan.

Wat voor werk doe je?

Ik werk voor onze openbare bibliotheek voor een specifieke klantengroep. 

Wat doe je naast bloggen nog meer?

Ik heb dus betaald werk (gedurende vier dagdelen per week), de zorg voor de kinderen en het huishouden, een groot huis en een grote tuin, een vader die aandacht/zorg nodig heeft en dat geldt ook voor een tante, een moestuin en kas en een hele leuke echtgenoot die ook echt deelgenoot is van dit alles.
Onze traditionele rolverdeling is geen star gegeven trouwens.

Op welke creatie van jezelf ben je het meest trots? 

Op onze drie zonen.

Wat staat al heel lang op jouw to do list, maar ben je nog niet aan toe gekomen? 

Een schommel in de tuin en naar het Rijksmuseum in Amsterdam.

Wat lees je het liefst op een blog? 

Ik zie eigenlijk liever beelden en dan vooral van jaloersmakende kringloopvondsten, (oude) papierwaren, echte post, kleine (lees snelle) DIY-ers, eten (en recepten) en hebbedingen.
Bij veel tekst en bucket lists haak ik af

Hoe ziet jouw ideale vrije dag eruit?

Klik op 'sun~day' bij de trefwoorden onder mijn blogtitel. Daar staan een aantal van die pareltjes.

Wat is jouw grootste verslaving?

Rode wijn, masking tapes en het uitkiezen van (kleine) bestellingen bij webshops, zoals Een Nieuw AvontuurDreamkey Design, Sloppop en dan wachten op de postbode. Heerlijk, en ik doe dat niet zo vaak hoor!

Wat zijn je grootste doelen/dromen?

Die heb ik niet. Ik heb wel kleine uitdagingen. Bij Myriam zie ik regelmatig haiku's en die waren populair toen ik een jaar of 18 was (en dat is meer dan 30 jaar geleden). Het intrigeert mij om daar weer mee bezig te zijn.
En ik wil leren fotograferen met een spiegelreflexcamera. En dat is nog wel een ding voor iemand zoals ik, die niet van veranderingen en nieuwe apparaten houdt.


Ik geef de Liebster Award aan drie bloggers:
Peggy van Peggy's Pastime, omdat ik haar blog met recepten geweldig smakelijk en aanstekelijk vind en haar foto's prachtig;
Carla van Ik maak het zelf nu, omdat ze zo creatief en productief is en om haar enorme doorzettingsvermogen na onverwachte tegenslag en
Bernie van Beesblaasblog voor haar onvermoeibare creativiteit, ook voor goede doelen.

Dit zijn mijn elf vragen:
1.   Waarom ben je gaan bloggen?
2.   Wat levert het bloggen je op (een negatief en positief punt)?
3.   Welk (bord-)spel doen jullie thuis graag samen?
4.   Wat is je favoriete thuismaaltijd (met vrienden en/of het hele gezin)?
5.   Welke films staat er in je top 3 aller tijden?
6.   Welke hobby's, bezigheden had je als kind?
7.   Wat is je beste recept of maaksel ooit?
8.   Op welk blogbericht ben je het meest trots?
9.   Heb je een wens voor je toekomst en wil je die delen?
10. Waar bezondig jij je aan (antwoord graag voor AL)?
11. Wat heb je vandaag gegeten?


Only in Dutch, sorry (again)!

17 opmerkingen:

  1. Hallo Ageeth,
    welverdiend hoor.
    Ik wist niet, dat je ook meerdere keren genomineerd kon worden, anders had ik je ook genomineerd.
    Daarom bij deze mijn complimenten.
    Liefs, Jeanette.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Twee keer is genoeg! Dank je wel :-)
      Het is wat buiten mijn comfortzone zo'n vragenlijst.

      Verwijderen
  2. I share your addictions... congrats on your award :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks to Google Translate ;-)

      Verwijderen
    2. Some of it I can figure out but... Google translate rules! ;)

      Verwijderen
  3. Leuke antwoorden! We lijken op elkaar :-) 3 van hetzelfde soort, masking tapes, Rijksmuseum... zo leer ik je weer een beetje beter kennen.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En op de vraag: heb je wel eens slapeloze nachten en wat doe je dan, hoef je het antwoord dus niet meer te zoeken. Hihi

      Verwijderen
  4. Leuke antwoorden weer! Zo leren we je weer een beetje beter kennen! Het Rijksmuseum staat ook op mijn lijst ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Organiseren we een greet and meet at the Rijksmuseum?!

      Verwijderen
  5. Fijn dat ik door jou genomineerd ben,doet me wat hoe je me beschrijft...♥ ik ga er mee aan de slag en maak er deze week een blogje over.Heb je op deze manier ook weeral iets beter leren kennen,hé!Ben op de site's gaan kijken en toffe dingen ontdekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel voor de nominatie én vooral voor de mooie woorden over mijn blog :-) ! Dat is altijd super om zoiets te lezen. Ik maak er zo snel mogelijk werk van. Groetjes, Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn nominatie was van 26 maart (dan heb jij nog even tijd)!

      Verwijderen
  7. Weer met veel plezier gelezen. En ja, het Rijksmuseum staat ook op mijn lijstje.
    Nog niet zo lang geleden wel naar Amsterdam geweest waar we o.a het Van Gogh museum bezocht hebben. Bleef helaas geen tijd meer over voor het Rijksmuseum...........

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is fijn om wat te wensen te hebben ;-)

      Verwijderen
  8. Oh wat leuk dat je de vragen hebt beantwoord! Ik had helemaal over deze blogpost van je gelezen. Nu heb ik wel al een beter beeld van je en volgens mij ben jij een toffe én vooral lieve vrouw, moeder, vriendin, dochter, nicht, ... en uiteraard geweldig goed in het schrijven van mooie blogposts! Bedankt trouwens voor jouw lieve woorden, je doet mij helemaal blozen! :) Tot blogs..

    BeantwoordenVerwijderen