1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

donderdag 14 mei 2015

strawberries every day and more nice things

Sinds een week eten we aardbeien uit onze kas. 
Since a week we eat strawberries from our greenhouse.

Daar geniet ik enorm van! Er staat wel wat tegenover; minstens één keer per dag alle planten water geven bij regen en zonneschijn.

I enjoy that immensely! There's something in return; all the plants need water at least once a day in rain and sunshine.


Ik vond een Marokkaans munt plantje. Dat gaat ook in de grond in de kas. Vorig jaar is dat goed bevallen tot er uiteindelijk witte vlieg in kwam. (Tips tegen witte vlieg zijn van harte welkom!)
In de lente en zomer drink ik graag (verse) muntthee.

I found a Moroccan mint plant. This goes into the soil in the greenhouse. Last year we also had it to finally whitefly came in.
In spring and summer I like to drink (fresh) mint tea.



Een paar jaar geleden zag ik de set kommen van Zuperzozial. Ze zijn gemaakt van bamboe en ik vind de vorm en kleuren prachtig. De aanschaf had geen prioriteit, want ik heb al serviesgoed.
Afgelopen dinsdag zag ik bij onze supermarkt het AH bamboe servies en ik kocht alsnog zes kommen in verschillende kleuren (en twee grotere).

A few years ago I saw the set of bowls of Zuperzozial. They are made of bamboo and I like the shape and colors very much. The purchase had no priority, because I have already enough crockery.
Last Tuesday I saw at our supermarket AH bamboo dinnerware and I bought six bowls in different colors (and two more bigger ones).

Hoe meer kleur hoe beter!
The more color the better!

13 opmerkingen:

  1. Mooi, de rode kleur van aardbeien in combinatie met dat blauw. En wat een luxe, een eigen kas:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kas was een showmodel en werd met flinke korting aangeboden. Mijn echtgenoot heeft hem eigenhandig afgebroken, vervoerd en weer opgebouwd! Dat was een helse klus!
      We zijn er heel blij mee!

      Verwijderen
  2. Lekker! En wat een mooie kommetjes:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel lekker!
      Op de site van AH kan je al het serviesgoed zien bij de bonusaanbiedingen. Ook borden en bekers en een heel leuk kinderserviesje. Fijn kraamkadootje voor Franse vrienden!
      Laat maar weten ;-)

      Verwijderen
  3. Oh wat een leuke kommetjes. Ik zag ook in de reclame dat ze bij AH waren, maar ik vrees dat ik weer te laat zal zijn. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk die aardbeien! Onze plant staat niet in de kas dus wij moeten nog even geduld hebben. Jukka kan niet wachten tot er eindelijk aardbeien aan komen. En dat servies is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmm volgens mij zijn dat toch de lekkerste!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk aardbeien uit eigen tuin. Wij moeten hier nog even wachten.
    Munt heb ik ook in de tuin, groeit als onkruid. Iets tegen tegen witte vlieg, zou het niet weten.
    De kommetjes zijn erg mooi in prachtige kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb die Marokkaanse munt hier ook staan,hij groeit minder snel dan de gewone munt.Hier drinkt de dochter graag verse muntthee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kommen! Ik ben in de lente en zomer ook fan van verse muntthee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aardbeien... ook wij zijn er zot op! Toen ik bevallen was van onze Niek (november '00) bracht onze kraamhulp elke dag verse mee... Haar man had aardbeien-bedrijf! Wat klinkt dit trouwens raar ;-)
    Maar wel lekker!!! Ene... dat bamboe servies van AH is hier ook erg in trek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk; aardbeien en Niek voor altijd met elkaar verbonden. Zo werkt dat :-)
      Ik heb ook nog een grote lichtblauwe schaal gekocht eind van de week en bijna alles was op.

      Verwijderen
  10. It all looks so glorious! I can imagine all the colours! I agree with you- the more colour, the better ;) Have a great day xox

    BeantwoordenVerwijderen