1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

vrijdag 22 mei 2015

our first lettuce and a vintage salad cutlery

Vanavond eten we de eerste krop sla uit onze kas.
Tonight we eat the first lettuce from our greenhouse.

Kropsla of botersla vind ik de lekkerste.
Butterhead lettuce I like best.


En ik vond oud slabestek in de kringloopwinkel: als nieuw in de originele verpakking.
And I found old salad cutlery in the thrift store; as new in their original packaging.

I love it!


De oranje schaal is groot en heeft een doorsnede van 34 cm. 
Hij was van mijn zusje en werd te groot bevonden om mee te gaan bij haar verhuizing naar Parijs. 
Sinsdien ben ik de trotse eigenaar en geniet van het sprankelende oranje.

The orange bowl is large and has a diameter of 34 cm. 
He was from my sister and considered too big to go along with her move to Paris
Since then, I am the proud owner and enjoy the sparkling orange.

15 opmerkingen:

  1. Het slabestek past prachtig bij je slaschaal.
    En de sla ook.
    Wat een vrolijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kropsla vind ik ook 't lekkerst. Alleen groeit die van mij niet zo vlot.
    Het slabestek ziet er heel tof uit met die illustratie erop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de kas kan het vroeger de grond in en groeit het in de lente sneller! Was lekker :-)

      Verwijderen
  3. I will say it again: you always find the best things in thrift shops! They look fantastic... just like your lettuce! Good weekend to you!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Celena!
      A good weekend to you and yours!

      Verwijderen
  4. Zo lekker, sla uit eigen tuin. Wij moeten nog even wachten. Het slabestek is super mooi. Weer een fijne vondst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen, de sla was heerlijk!
      Ik wens je een fijn weekend (zonder of met Tweede Pinksterdag in Frankrijk?).

      Verwijderen
  5. Oh, om je vingers bij af te likken... dat slabestek, WOW!!! Ik ben fan ;-)
    En sla uit eigen tuin, heerlijk lijkt me dat! De moestuintjes die wij van AH hebben... doen het hier momenteel erg slecht :-( Sinds kort zijn ze naar buiten verhuisd maar ik geloof dat dit niet zo'n goede beslissing is... X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bijna mooi van lelijkheid ;-)
      Normaal is het na IJsheiligen prima weer voor de moestuin. Dit jaar was IJsheiligen van 11 tot 14 mei en dan zou er geen kans meer op heel koud weer/vorst aan de grond zijn. Dat valt dus tegen en het is nog geen groeizaam weer :-(

      Verwijderen
  6. Wat lekker! En wat een gave schaal & lepels!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. topper!! De sla, de schaal en het bestek!!! erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je wel!
    En het slabestek gaat niet in de afwasmachine.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker!! Leuke foto's!! Mooi blogplaatje!

    BeantwoordenVerwijderen