1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 10 mei 2015

my mom

Dertien jaar was mijn moeder toen deze foto werd gemaakt.
My mother was thirteen years when this picture was taken.

Ik hou van deze foto: ik vind mijn moeder prachtig, met een open gezicht en verwachtingsvol, blij.
Deze pasfoto is gemaakt in 1955. 
Ruim twee jaar geleden is ze overleden, twee weken nadat ze werd getroffen door een ernstige hersenbloeding.Toen was ze 70.

I love this picture, I think my mother's beautiful, with an open face and full of anticipation, happy.
This photograph was taken in 1955.
Over two years ago she died, two weeks after she was struck by a severe 
cerebral hemorrhage.
Then she was 70.

Dit is een mooi liedje:
This is a beautiful song:

The Wheepies - Can't Go Back Now

Yesterday when you were young
Everything you needed done was done for you
Now you do it on your own
But you find you're all alone, what can you do?

You and me walk on, walk on, walk on
'Cause you can't go back now

You know there will be days
When you're so tired
That you can't take another step
The night will have no stars
And you'll think you've gone as far
As you will ever get

You and me walk on, walk on, walk on
'Cause you can't go back now

And yeah, yeah, you go where you want to go
Yeah, yeah, be what you want to be
If you ever turn around, you'll see me

I can't really say
Why everybody wishes they were somewhere else
But in the end, the only steps that matter
Are the ones you take all by yourself

You and me walk on, walk on, walk on
Yeah, you and me walk on, walk on, walk on
'Cause you can't go back now
Walk on, walk on, walk on
You can't go back now

23 opmerkingen:

  1. Mooie jeugdfoto heb je van jouw mama ♥ ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel lieve Marloes! Jij ook?
      X

      Verwijderen
    2. Ik heb helaas weinig foto's van mijn mama maar die ik heb vind ik fantastisch!

      Verwijderen
  2. Mooi, zowel de foto als wat je hebt geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So sorry for your loss... I think of her... and of you on this Mother's Day xox

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is your mother doing well? And how was your Mother's Day?
      X

      Verwijderen
  4. Wat een mooie foto van de moeder.
    Had je ondanks het gemis een fijne dag vandaag?
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was een heerlijke dag met luieren in de zon! En jij?

      Verwijderen
    2. Moederdag is hier pas eind mei maar verder hadden we een heerlijke dag.
      Prachtig weer dus de hele dag in de tuin.

      Verwijderen
  5. Wat een mooie foto van onze mam! Hoop dat je een fijne dag hebt gehad, en bent verwend... Of in ieder geval een ontbijtje??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gruwelijk verwend ben ik! Ik heb dan ook hele goede aanwijzingen gegeven ;-)
      Jammer dat ook Mack nu op school geen kadootje meer maakt :-(

      Verwijderen
  6. Inderdaad een heel mooi plaatje van je moeder. Hopelijk had je een fijne moederdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie foto. Ze ziet er heel gelukkig uit vind ik.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knuffeltje voor je omdat je mama er niet meer is,het blijft een gemis vermoed ik.Moederdag was voor mij de hele dag samen met mijn mama,verslagje staat op de blog binnenkort.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto van je moeder! Lijkt me heel fijn om regelmatig naar te kijken, ze straalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb ook zo'n mooie foto van mijn moeder.
    Wat een gemis moet het zijn. Voor altijd in jouw hart.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie foto van jouw moeder!
    En wat een leuk idee om dat op Moederdag te plaatsen!
    Ga ik volgend jaar ook doen. Want ik vind het maar niets dat ze er niet meer is :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed idee; doen we met z'n allen :-)
      Moeders moeten eigenlijk altijd blijven!

      Verwijderen
  12. Wat een mooie foto. Wat een lief gezichtje. Bijzonder liedje. Wat een mooie tekst!

    BeantwoordenVerwijderen