1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

vrijdag 15 mei 2015

het kleine eren / honor the little 6 ~ vlaflip

De vlaflip is een ouderwets toetje.
The 'vlaflip' is an old fashioned dessert.

De vlaflip is een zuivelgerecht met limonadesiroop, vla en yoghurt in een hoog glas.
Volgens Wikipedia is de vlaflip een benaming uit de jaren zestig, waarmee men het oubollige imago van de vla wilde oppoetsen. De vlaflip zou bedacht zijn door mevrouw Reuvers-Ulijn uit Oss, de echtgenote van een medewerker van zuivelfabriek Campina.

The vlaflip is a dairy dish with fruit syrup, custard and yoghurt in a tall glass.
According to Wikipedia, the vlaflip is a name from the sixties, which sought to polish the dull image of custard. The vlaflip was conceived by Mrs. Reuvers-Ulijn from Oss, the wife of an employee of dairy factory Campina.

Wij maken de vlaflip als volgt:
laagjes zelfgemaakte aardbeiensaus, vanillevla, (volle) yoghurt en verse aardbeien.

Our vlaflip:
layers of homemade strawberry sauce, vanilla custard, yoghurt and fresh strawberries.

18 opmerkingen:

  1. Hij ziet er werkelijk schitterend uit zeg! Ik maak altijd een sorbet met ananas, teo en magere yoghurt.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je compliment! En laat jij een foto van de jouwe zien?

      Verwijderen
  2. Ziet er lekker uit,mooi met al die laagjes...ik moet ook nog eens aan de slag met fruit en yoghurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er heerlijk uit! Als het kon, plukte ik het zo van mijn scherm. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeugdsentiment!!! Wij deden er ook nog altijd hagelslag op :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat intrigeerde mij ook altijd, maar vond ik dan niet lekker!

      Verwijderen
  5. Ah heerlijk! Zo maakt mijn oma hem ook nog wel eens. Ik heb trouwens een blogje geschreven over de Liebster Award. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry, die liebsteraward was voor Alet bedoelt!;)

      Verwijderen
    2. Ik lees het ook graag hoor ;-)

      Verwijderen
  6. Mmm ziet er lekker uit. Aten wij vroeger ook vaak.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om de theedoek terug te zien.

      Verwijderen
    2. De theedoek is zo leuk!
      Volgens mij heb je in Frankrijk niet de literpakken yoghurt en vanillevla zoals wij die kennen?

      Verwijderen
    3. Nee inderdaad geen literpakken, ook geen vla of yoghurt zoals un nederland, en geen Mona toetjes maar natuurlijk wel veel ander lekkers...........

      Verwijderen
  7. Ziet er heerlijk uit, en zo'n rietje maakt het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I will have to try that recipe! I love custard... and cream.... and strawberries.... :)

    BeantwoordenVerwijderen