1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

maandag 27 april 2015

treasure hunt

Gisteren zocht ik thuis naar iets voor een blogbericht voor Koningsdag.
Yesterday I was looking for something at home for a blog post for Kingsday.

Wat ik zocht kon ik niet vinden. Maar ik vond heel veel andere spullen. 
Schatten uit mijn jeugd, herinneringen aan mijn ouderlijk huis.

What I was looking for, I could not find. But I found a lot of other stuff.
Treasures from my childhood, memories of my parental home.

Dit is het laatste onderdeel van het kindertheeserviesje waar ik mee speelde.

This is the last part of the children's tea set that I played with .

Eén van mijn schrijfschriften. 
Ik was toen 8 of 9 jaar en kreeg die keer een 7. 
Juliana was onze koningin van 1948 tot 1980.

One of my writings is a dictation about our Royal Family. 
I was 8 or 9 years and got a seven.
Juliana was our queen from 1948 to 1980.




Fragmenten van een oude reclamepuzzel van Siebrand (wijnhandel 1921-1971).
Fragments of an old publicity puzzle of Siebrand (wine trading 1921-1971).

Vandaag had ik geen zin aan mensenmassa's, veel prikkels. Maar ik ben niet alleen.
We zijn met de jongste twee naar de kermis geweest en zij hebben het enorm naar hun zin gehad. We namen zes zuurstokken mee naar huis en één prijs van de jongste.

Today I had no desire to masses of people, a lot of incentives. But I'm not alone.
We went to fairground with the youngest two and they had a lot of fun. We took six candy canes home and one prize of the youngest.


Top 10 tips to survive Kingsday in The Netherlands!

Satirische uitleg over Koningsdag (in Amsterdam) 
voor de lezers buiten Nederland. 

Satirical explanation about Kingsday (in Amsterdam) 
to readers outside the Netherlands.

8 opmerkingen:

  1. Fijn dat je toch wat leuke dingen hebt kunnen vinden. Je moet het echt net treffen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schatten uit mijn eigen huis welteverstaan ;-)

      Verwijderen
  2. Schrijfschriften van school heb ik ook allemaal bewaard. Zo leuk als je die jaren later weer eens terug leest.....
    Erg mooi ook, het thee serviesje en de oude puzzel.
    Tja, en hollanders kunnen feesten als geen ander. Grappig filmpje.........

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat jullie genoten hebben van een echte zonnige Koningsdag In Nederland!

      Verwijderen
  3. Wat waren ze eigenlijk streng vroeger! Je wil niet weten hoe Mees zijn handschrift is anno 2015 ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij thuis hetzelfde Marloes! De middelste is zelfs op een cursus handschriftverbetering geweest. De jongste schrijft nog maar weinig meer op de basisschool. En vroeger waren ze echt streng.

      Verwijderen
  4. Hahaha! I LOVE your cultural introductions :) I also love your childhood treasures! Thanks for sharing those!

    BeantwoordenVerwijderen