1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

dinsdag 14 april 2015

the darker side of spring

Anderhalf ei van een merel, gevonden op de grond in de tuin.
One and a half blackbird eggs, found on the ground in the garden.

Eksters en Vlaamse gaaien zijn rovers en houden van eieren (en jonge vogels).
Magpies and jays are robbers and like to eat eggs (and young birds).

Vorig jaar rond deze tijd was ik in tranen toen een roodborstje zich dood had gevlogen tegen één van de ramen. Zie hier. Dat gebeurt soms en dan vooral in de lente.
Nu lag er een dode vink in de regen. 

Last year at this time I was in tears when a robin had flown to death against one of the windows. 
See here. That happens sometimes, especially in spring.
Now there was a dead finch in the rain.

Fascinerend om van zo dichtbij te kunnen zien; 
ingenieus en wat een kleurenpracht.

Fascinating from so close; 
ingeniously and what a color splendor.

21 opmerkingen:

  1. Ach wat sneu. Misschien toch iets voor de ramen hangen? Wat knap dat jij aan een eierschaal kan zien van welke vogel deze afkomt! Ik ben al blij als ik de vogels uit elkaar kan houden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar is geen beginnen aan met alle (grote) ramen. Ik heb ook een grote natuurkenner thuis en Google voor de zekerheid ;-) Al doende...

      Verwijderen
  2. Echte voorjaarskleuren, dat roze en blauwgroen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I always feel so sad for animals that die in the spring time. They made it through the crappy winter and deserve a bit of warm sunlight on their bodies :(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aandoenlijk he? En een mooie compositie <3!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo stilletjes ligt het er dan bij en zo mooi ook!
      Dank je :-)

      Verwijderen
  5. Oh wat triestig eigenlijk, maar het maakt nu eenmaal deel uit van de natuur.
    Wel een mooi foto van het ei met de bloemetjes erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lag er zo mooi bij alsof het de ogen weer open kon doen.
      Bedankt!

      Verwijderen
  6. Prachtige foto, de druppeltjes regen op de veren van de vink. Triest als een vogel zich dood vliegt tegen het raam of wat dan ook, maar het is niet anders. Wel de kans om zo een mooi vogeltje van heel dicht bij te bewonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gossie, wat zielig maar zeker een kleurenpracht.
    ´k wist niet dat merels zulke prachtige groene eieren leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zielig. Maar wel hele mooie foto's.Wat een speciale kleur eieren. En het vogeltje is ook zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik verwonderde me ook weer over al die kleuren.

      Verwijderen
  9. Oh jammer van de vogeltjes... en dat die zulke groene eieren hadden wist ik ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nog eens gekeken en ze zijn in het echt wat lichter van kleur, mint-groen.

      Verwijderen
    2. Laat dat een van mijn lievelingskleuren zijn,bijna alle tinten groen vind ik mooi maar mint groen heeft samen met fel groen een voorkeur!

      Verwijderen