1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 29 april 2015

old fashioned comfort food

Het huidige, koude weer en de meivakantie vragen om een warme, verwarmende lunch.
The present cold weather and the may holidays ask for a warm, warming lunch.


Wentelteefjes, daar word ik blij van!

Ingrediënten:
4 of 5 eieren
5 lepels suiker
1 theelepel kaneel (of meer)
0,5 liter melk
oud brood, liefst (wit) fabrieksbrood
boter of margarine om in te bakken

Ik gebruik wit fabrieksbrood met korsten, omdat het stevige plakken zijn die heel blijven.
Het gebruik van plantaardige BlueBand margarine is de smaak van vroeger thuis.   

Klop de eieren met suiker en kaneel en voeg de melk toe. 
Week hierin voorzichtig de sneetjes brood. Zorg dat ze doorweekt zijn.
Bak ze in hete boter in een koekenpan aan beide kanten lichtbruin.
Eet de wentelteefjes zo warm mogelijk op met een beetje suiker (met kaneel).

French toast or fried eggy bread, it makes me happy!

Ingredients:
4 or 5 eggs
5 tablespoons sugar
1 teaspoon cinnamon (or more)
0.5 liters of milk
stale bread, preferably (white) factory bread
butter or margarine for baking

I use white factory bread with crusts, because they remain intact.
The use of vegetable Blue Band margarine is my taste of the past.

Beat the eggs with the sugar and cinnamon and add the milk.
Soak the bread slices carefully. Make sure they are well soaked.
Bake them in hot butter in a skillet lightly brown on both sides.
Eat it as warm as possible with a little sugar (and cinnamon).

Niet zo fotogeniek, maar wel heel erg lekker!
Not so photogenic, but very tasty!

15 opmerkingen:

  1. Fijne vakantie! Alleen graag nog een beetje beter weer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is nu wel heel slecht hier! De oudste twee zijn vanaf deze week twee weken vrij en de jongste (en ik) vanaf volgende week twee weken.

      Verwijderen
  2. Oh ja, dat eet ik ook eens graag met een lekker laagje suiker. Wij noemen dat 'verloren brood'. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi vind ik dat, al die verschillenden namen.
      'Verloren brood' is een prachtige naamgeving :-)

      Verwijderen
  3. Oooh.....jij hebt ook gesplitste vakantie. Ik ook...oudste deze week vrij, volgende week allebei, en de jongste de derde week. Ikzelf heb alledrie vrij... Maar kan maar één week uitslapen hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet eerst opnieuw leren uitslapen! Geniet van je vrije tijd :-)

      Verwijderen
  4. Hmmm, ze zien er lekker uit. Ik krijg er meteen trek van!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oftewel pain perdu. Zo lekker, ook met plakjes oud stokbrood.
    Of met brioche brood, als toetje met een bolletje vanille ijs. Mmmmmmmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat denk je van suikerbrood (met aangepast recept, dat wel)?!

      Verwijderen
  6. Hier zijn ze er ook gek op.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wentelteefjes en ik hebben een soort van haat/liefde verhouding... ik vind ze echt mega lekker maar telkens als ik ze bak mislukken ze gigantisch :-)
    Fijn weekend Ageeth!

    BeantwoordenVerwijderen