1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 15 april 2015

family affairs and some tulips

Afgelopen vrijdag zag ik mijn eerste tulpenveld deze lente, tussen Urk en Nagele.
Last Friday I saw my first tulip field this spring.

Een kadootje voor een nichtje en haar partner. Zij zagen een lang gekoesterde wens in vervulling gaan en werden ouders van een dochter. Wij geven een Gouden Boekje om voor te lezen. 

A gift for a niece and her partner. They saw a long-cherished wish come true and became parents of a daughter. We give a Gouden Boekje (Golden Book) to read out.

Buiten de Lijntjes: stempelsetje tulp van Nuukk / stamp set tulip of Nuukk

De mini bolletjes katoen kocht ik bij Action voor weinig. Deze acht pastelkleuren zitten samen in een verpakking en ik gebruik ze in plaats van bakkerstouw.

The mini cotton bulbs I bought at Action for very little. These eight pastel colors are together in a package and I use them instead of bakers twine.

Vanochtend ging ik met de auto op weg naar mijn lievelingstante. Sinds een maand gaat het niet goed met haar. Ze woont alleen en heeft geen kinderen. Haar geestelijke gesteldheid is van dien aard dat ze vanmiddag is opgenomen op de psychiatrische afdeling van het ziekenhuis. Ze deed me denken aan een vogeltje dat hard tegen het raam is gevlogen en op de grond zit.
Ik ontmoette daar ook haar buren die als vanzelfsprekend, wat zij beschouwen als hun burenplicht vervullen. Ik voelde zorg, naastenliefde en compassie.
Vrijdagmiddag ga ik weer bij haar op bezoek.

This morning I went by car to my favorite aunt. She is not well for a monthShe lives alone and has no children. Her mental condition is of such significance that this afternoon she was admitted to the psychiatric ward of the hospital. She reminded me of a bird that has flown hard against the window and sits on the ground.
I met also her neighbors who naturally do what they consider to fulfill their duty as neighbors. I felt care, mercy and compassion.
Friday afternoon I go to visit her again.

10 opmerkingen:

  1. Prachtige fotos, die tulpenvelden zijn zo mooi. Lentekriebels.
    En heel veel sterkte met je tante.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weeral een mooi pakje gemaakt Ageeth.Knuffeltje voor je zelf en voor je tante,is niet gemakkelijk,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's en kleuren.
    Je tulp stempel is ook erg leuk.
    Moeilijk om iemand waar je zoveel om geeft 'achteruit' te zien gaan.
    Ik wens je veel sterkte.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ageeth, wat naar om te lezen dat het met jouw lievelingstante niet goed gaat. Ik hoop dat zij nu de zorg krijgt die ze nodig heeft! Heel veel sterkte lieve Ageeth.
    p.s. je foto's zijn prachtig, eveneens de tulp stempel en jouw verzorgde cadeautje voor jouw nichtje!
    XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, je bericht raakte me...sinds een week zit mijn schoonzus tijdelijk opgenomen in de psychiatrie. Na drie crisisopnames is ze nu wat langer opgenomen. Wat een triestheid...

    BeantwoordenVerwijderen