1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 19 april 2015

doing the right thing

Heel veel tulpen... 
A lot of tulips ...

Tijdens deze zondag in november deden we 450 tulpenbollen in de grond bij onze oprit, zeven verschillende soorten en kleuren. En veel narcisbollen. Ik kon niet wachten tot de lente!

On this Sunday in November we did 450 tulip bulbs in the ground at our entrance, seven different types and colorsAnd many daffodil bulbs. I could not wait for spring!

op 22 februari / on February 22

op 8 maart / on March 8

op 18 maart / on March 18

op 30 maart / on March 30
de eerste, vroege tulpen open in de zon / the first, early tulips open in the sun

op 3 april / on April 3
de eerste, vroege tulp opnieuw, gesloten / the first, early tulip again, closed

vandaag / today 


Het was een ruige week, die maandagochtend begon in de stoel van de tandarts met een behandeling van een uur. Woensdag heb ik geschreven over de opname van mijn tante op de psychiatrische afdeling van het ziekenhuis. Ik ben deze week een paar keer bij haar geweest en heb telefonisch contact met haar gehouden. Zaterdag was de gebruikelijke voetbaldag en middelste en ik vertrokken al om 7 uur voor zijn wedstrijd in het verre Barneveld. 's Middags zag ik nog de tweede helft van de wedstrijd van de oudste. Jongste had 's ochtends zijn vader als supporter mee.

Vandaag besloot ik thuis te zijn en hebben de wasmachine en droger overuren gedraaid, zijn de pootaardappels de grond in gegaan en hebben we worteltjes en rode bieten gezaaid (in de koude grond).
En voor de tweede keer in de ruim tien jaar dat we hier wonen hebben we eten thuis laten bezorgen. 
Ik hoop op een rustiger week met een goede nachtrust en wens het jullie ook.


It was a rough week, that started Monday morning in the chair of the dentist with a handling of an hour. Wednesday I wrote about my aunt. She is admitted to the psychiatric ward of the hospitalI visited her a few times and have kept phone contact with her. Saturday was the usual football day and middle son and I left at a early 7 o'clock for his match in the far Barneveld. In the afternoon I saw the second half of the match of the oldestYoungest played in the morning with his father as a supporter.

Today I decided to be home and the washer and dryer made overtime, the seed potatoes have gone into the ground and we have seeded carrots and beets (in the open ground).
And for the second time in over ten years that we live here, we have food delivered to the home.
I hope for a quieter week with good night sleeps and wish it to you too.

7 opmerkingen:

  1. Mooie kleurrijke oprit hebben jullie! Ene... afgelopen zaterdag reden wij ook door Barneveld richting Nijkerk! Toeval :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 450 tulpenbollen! Dat zijn er heel wat. Dat wordt vast schitterend als ze uitkomen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I still cannot believe that you could actually see green in February! Wow! Your garden sounds so exciting... I can't wait to start on ours (ground still a bit frozen)! Wishing you a great day :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahaha wat een ruige taal!! Pff je hebt wel eens van die weken.....
    wat een grandioze planning al in november begonnen!!!! Ik heb wel eens van die gedachtenwensen dan...maar uitvoeren ho maar.. Tikkeltje jaloers dus!! Maar ik geniet met je mee via de foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een kleurenpracht.... al die tulpen. Prachtig.
    Ik heb afgelopen week ook een uur bij de tandarts gezeten voor een behandeling.... leuk is anders.
    Maar we hebben het gelukkig weer gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoveel bollen gepland!! Dat zal een prachtig zicht zijn als die bloeien.Fijn dat wij mee konden genieten.Knuffeltje en hopelijk valt de rest van de week mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 450 bollen! Dat zal inderdaad nu wel een prachtig zicht zijn als ze allemaal in bloei staan. Volgens mij zou ik elke dag eens mijn oprit op en af wandelen om te genieten van al dat moois. :)
    De foto's zijn alvast schitterend. Nog veel sterkte met je tante en een fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen