1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

donderdag 26 maart 2015

an old souvenir from Paris

Deze dame stond in de kringloopwinkel.
This lady stood in the thrift store.

Ze zat in de originele, vergeelde verpakking en heeft destijds 31 Franse francs gekost. 
Dat is omgerekend nu € 4,73. Mijn huisgenoten vinden haar erg lelijk. Ik vind haar leuk omdat ze uit Parijs komt. Door de kleuren en motieven van haar japon denk ik dat ze in de zeventiger jaren gemaakt is. Ik was al geruime tijd op zoek naar een stolp en vond er vandaag één bij de Hema voor maar € 12,00. 

She was in the original, yellowed packing and then costed 31 French francs.
That converts now € 4.73. My family members find her very ugly. I like her because she is from Paris. By the colors and motifs of her gown, I think she's made in the seventies. I had long been looking for a bell jar and found one today at the Hema for only 

€ 12.00.

Ze laat me glimlachen.
She makes me smile.

Dit liedje doet dat ook: Kenny B zingt Parijs (only in Dutch).

9 opmerkingen:

  1. Wauw, ook ik vind haar geweldig en snap jouw koopkeuze! Ik herken ook de mening van huisgenoten... (mannen ;-)) Bedankt ook voor de tip van de stolp... ik had echt geen idee dat ze deze bij de HEMA verkopen. We zijn (waren moet ik eigenlijk zeggen) op zoek naar een betaalbare stolp omdat wij vorig jaar een "struisvogel in ei" cadeau hebben gekregen en daaroverheen wilde we een stolp kopen. Mejuffrouw Struis moeten we helaas even laten nakijken in de museumwinkel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn mannelijke huisgenoten zijn één van de redenen dat ik ben gaan bloggen ;-)
      En ik ben zo blij dat ik jullie heb leren kennen!
      Mejuffrouw Struis heeft mijn warme belangstelling.
      Fijn zo'n betaalbare stolp en een goede midden maat ook.

      Verwijderen
  2. Ik vind het een schitterende madame en in stijl gekleed!
    Staat mooi zo onder de stolp.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Classy! Ik ken het gevoel dat jij iets geweldig vind terwijl anderen het maar niks vinden. Dat heb ik ook dikwijls als ik weer eens verliefd word op een vaas, potje, beeldje, ... uit de kringloopwinkel. De rest vind het helemaal niets, maar ik ben er dan super blij mee. By the way, ik heb jou genomineerd voor de Liebster Award. Als je wilt deelnemen vind je meer info op mijn blog, maar voel je niet verplicht. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Classy she is!
      Ik ben blij met je Award en met je omschrijving van mijn blog, dank je wel!

      Verwijderen
  4. I say this to you regularly: you find the BEST things in thrift stores. Sometimes, there is just something that clicks with an item and I can see why this doll clicked with you. It is not just her but what she represents... how romantic!! xox

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. You know me well now!
      We take a glass of red wine and toast from distant!

      Verwijderen
    2. That sounds like a great idea :)

      Verwijderen