1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 25 maart 2015

a confession

Op deze eerste zonnige dag scheen de zon nietsontziend naar binnen.
At this first beautiful day, the sun shined mercilessly inside.

Het resultaat van de winter en mijn nieuwe beleid om het huis de baas te zijn en niet andersom was genadeloos zichtbaar.
Aan de voorkant van ons huis is de bestrating opnieuw gelegd en als bonus zat er nogal wat zand op de ramen.
En aan de achterkant was op het grootste raam al geruime tijd de afdruk van een kamikaze-duif in volle spanwijdte zichtbaar. 
Ik zeemde dus de ramen van ons huis en dat zijn er nogal wat; de geneugten van vrijstaand en ruim wonen. De zon scheen ook op onze, eveneens grote kas. Ik wist wat me te doen stond en had de volgende dagen spierpijn in mijn bovenbenen.

The result of the winter and my new policy to be the boss of the house and not the other way was mercilessly visible.
In front of our house the pavement is laid again and as a bonus there was a lot of sand on the windows.
And at the back on the main window has long been the imprint of a kamikaze pigeon in full wingspan visible.
So I cleaned the windows of our house and there are quite a fewthe joys of living free standing and spacious. The sun was shining on our greenhouse, large as well. I knew what to do and I had the next days muscle pain in my legs.

De hele winter kijk ik uit naar de lente en als het dan zover is overvalt mij regelmatig een enorme vermoeidheid. Ik ben lusteloos, alles is me teveel. Ik zie wat er in de lente moet gebeuren en een zinloosheid in de oneindige cyclus van het leven; planten, groeien, oogsten.
De vermoeidheid heeft met name te maken met mijn boompollenallergie en de overgang van de winter naar de lente.

All winter I look forward to spring and if it is so far I have regularly absolutely no energy. I'm lackadaisical, everything is too much for me. I see what needs to be done in the spring and a senselessness in the endless cycle of life; planting, growing, harvesting.
The tiredness has in particular to do with my tree pollen allergy and the transition from winter to spring.

Maar ik geniet wel van alles wat groeit en bloeit, zoals deze rabarberplant.
But I do enjoy everything that grows and flourishes, as this rhubarb plant.

En ik heb de slinger van Alet een permanente plaats gegeven. 
Middelste zoon denkt dat het al voor zijn komende verjaardag is.

And I have given the garland of Alet a permanent place.
Middle son thinks it's there for his upcoming birthday.

11 opmerkingen:

  1. Jij bent echt goed bezig Ageeth, eerlijk is eerlijk, na zo'n klus zou iedereen gevloerd zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ageeth, Wat wonen jullie mooi zeg, ik hou erg van ruimte en vrijheid, mijn portemonnee denkt daar helaas anders over ;-) Die lusteloosheid heeft gewoon nog meer zon nodig :-) P.S. Jouw slinger hangt hier ook permanent in huis! Groetjes Marloes XxX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De slinger die jij gemaakt hebt siert vandaag de verjaardagstaart :-)

      Verwijderen
  3. Herkenbaar voor mij. Ik voel me ook heel moe, voorjaarsmoeheid misschien? Maar anderzijds kijk ik ook zo uit naar de lente en geniet ik enorm van de ontluikende natuur.
    Wauw, mooie serrre zeg, ik ben een beetje (heel veel) jaloers ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtige serre hebben jullie zeg. En ja, ramen en zon gaan niet altijd samen.......
    Je ziet dan meteen dat er werk aan de winkel is.
    Je hebt de slinger een leuk plaatsje gegeven, het hangt in een gezellig hoekje zo;
    hopelijk maakt je vermoeidheid snel plaats voor nieuw energie........

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai, ik kan geloven dat het een werk was. Nu heb je wel een prachtige, en zo'n grote!, serre. Ik kan het mij al voorstellen vol planten en lekkere groentjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kas hebben jullie! En fijne foto's maakte je. Over die lente dip hoor ik meer mensen, ik heb er gelukkig geen last van. Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie oranje bloempotten staan er mee op de foto! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh die rabarberplant,ik mis die van bij mijn vorig huis,heb nu gene tuin maar wil wel wat plantjes en kruiden op mijn terras zorgen.Dat zal wel,zoveel ramen zemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat herkenbaar Ageeth! ... ook die kamikaze-duif :-)

    BeantwoordenVerwijderen