1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 25 februari 2015

ice age

We hebben geen langere vorstperiode gehad en het werd tijd om ze uit de diepvries te halen met de lente in aantocht.
We have not had a longer period of frost and it was time to take them out of the freezer with spring approaching.

Eind vorig jaar zag ik het idee in een Engelse of Nederlandse Mollie Makes.
Late last year, I saw the idea in an English or Dutch Mollie Makes.





Ik gebruikte een ronde bakvorm die van mijn moeder is geweest en een kleine puddingvorm.
Wanneer ik uitgebloeide bloemen had deed ik de bloemblaadjes in een vorm met wat water in de diepvries. In de loop van de tijd werden het dus verschillende laagjes. Dat werkt beter omdat bloemblaadjes de neiging hebben naar boven te drijven.

I used a round baking pan that has been my mom's and a small pudding mold.
When I had faded flowers I put the petals in a form with some water in the freezer. In the course of time, there arose different layers. That works better because the petals have a tendency to float upwards.







12 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee en het resultaat ziet er prachtig uit zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor volgend winter wil ik er eerder mee beginnen.
      Leuk als het langer in de tuin kan staan als het vriest.

      Verwijderen
  2. Zo mooi en Mollie Makes, top tijdschrift! Heb er een abonnement op gekregen vorig jaar :-)
    mizolilie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh... wat mooi! Daar wordt ik nou helemaal stil van... Prachtig!!! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beetje betoverend vind ik het. Zal mooi zijn in de sneeuw!

      Verwijderen
  4. That looks so beautiful! It reminds me a bit of my sons' ice wall. It is the only time that I like ice... unless it is in a tropical drink ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow zeg, wat prachtig! Een schitterend idee om gevallen bloemblaadjes in laagjes in de diepvries te leggen, zo heb je er uiteindelijk toch nog wat aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb wel een beetje gesmokkeld en ook 'verse' bloemblaadjes gebruikt.
      En er kan van alles in; bessen, blaadjes...

      Verwijderen