1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 22 februari 2015

about Paris, a stamp, a cookie cutter and a countdown to spring give away part 1

Over vier weken begint volgens de kalender de lente!
Spring starts in four weeks according to the calendar!

Om die laatste winterweken op te fleuren heb ik elke week een weggever.
Ik bakte koekjesEn ik gebruikte de koekjesuitsteker voor het maken van een stempel, zoals ik hier ook gedaan heb.

To brighten up those last winter weeks I have a weekly give away.

I baked cookiesAnd I used the cookie cutter for making a stamp, as I have done here.



all purpose stamp ink pad purple (Yellow Owl Workshop) via
Paper Stories

Parijs heeft het aureool van liefde en romantiek. Het is een prachtige oude stad met een rijke historie. 
Ik kwam er voor het eerst in de zomer van 1991. Mijn bijna 10 jaar jongere zusje behaalde haar diploma van de middelbare school. Het gezamenlijke kado van onze ouders en mijn man en mij aan haar was een weekend Parijs. Eigenlijk was het ook een kado aan mijzelf, want ik ging met haar mee.

We konden toe nog niet weten dat het in 2009 haar woonplaats zou worden. Inmiddels ben ik er vaker geweest. Ook met mijn drie zonen elk afzonderlijk een weekend.

Paris has the aura of love and romance. It is a beautiful old city with a rich history.
I was there for the first time in the summer of 1991. My almost 10 years younger sister graduated from high school. The shared gift from our parents and my husband and me to her was a weekend Paris. Actually, it was also present a gift to myself, because I went with her.

We could not know that it would be her hometown in 2009. Meanwhile, I've been there more often. Also separately with each of my three sons a weekend.

Wat geef ik weg: 
de Eiffeltoren als koekjesuitsteker samen met 
een klein kleurboek voor volwassenen van Parijs (aan het einde van de 19e eeuw).

What am I giving away:
the Eiffel Tower as cookie cutter with
a small coloring book for adults of Paris (at the end of the 19th century).



Wil je winnen? Laat dan een reactie achter op dit blogbericht.
Het is wel de bedoeling dat je volger bent of wordt (het liefst op Bloglovin').

Want to win? Please leave a comment on this blog post.
It is the intention that you are or become a follower (preferably on Bloglovin').

Bij meer dan één reactie gaan we lootjes trekken. 
Mijn jongste zoon fungeert als notaris.
Ik verstuur ook internationaal, maar niet aangetekend.

If there is more than one reaction we draw lots. 
My youngest son act as notary.
I also send internationally, but not registered.

Laatste dag om mee te doen is zaterdag 28 februari (23.59 uur Nederlandse tijd).
Last day to join is Saturday, February 28 (23:59 Dutch time).

9 opmerkingen:

  1. Zo´n leuke stempel!
    Parijs is echt een fantastische stad, met voor iedereen andere herinneringen, maar niemand die er onbewogen bij blijft!
    Ik doe graag mee met de give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. JA! Ik doe erg graag mee! Parijs is de stad waar mijn schoonouders in het verleden het hotel, "Hôtel Des Hollandais" 16 rue Lamartine in Parijs wilde kopen... zo blij dat dit uiteindelijk niet is doorgegaan anders had ik Yf misschien nooit ontmoet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie stempel maakte je zeg.
    En wat een leuke foto van jou en je zusje........
    En natuurlijk doe ik heel graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik doe graag mee aan je give away.Volger ben ik al.Vandaag er nog met de kinderen over gehad,Parijs zo'n mooie romantische stad.Het is al 27 jaar geleden dat ik er ben geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love your Paris cookies, as well as the romantic stories of it. I have been to France, just never Paris.... at least not physically.... in my soul, I have ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat heb ik leuke herinneringen aan parijs.mijn laatstejaars reis met school was naar daar en ik werd vroeger naar huis gestuurd met drie andere wegens het varken uithangen...later ben ik er dan nog terug ggeweest zonder het varken uit tehangen,zo mooi parijs!ik doe graag mee met de give away

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk! Manlief en ik verloofden ons in Parijs in 1986. We kwamen nog net in de stad met de trein, daarna was er staking van het openbaar vervoer in Frankrijk en dus ook in Parijs en moesten we alles lopend doen! We hebben niet zo heel veel gezien (we logeerden ergens in het Monmatre, die wijk hebben we uitgebreid bekeken!) en ik wil heel graag nog eens terug om de rest van Parijs te bekijken, waaronder la Tour d'Eiffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke stempel is het geworden! Ik gebruik ook wel eens andere voorwerpen voor het maken van stempels :-) Parijs is prachtig, ik zou er graag nog eens heen gaan en het aan onze dochters laten zien. Moet de jongste ietsjepietsje ouder zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super idee! Echt leuk, ik doe graag mee met de giveaway, ik volg je al via bloglovin :)

    BeantwoordenVerwijderen