1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 4 januari 2015

I went to Amsterdam again 2 ~ (not) buying nice stuff

Een paar zondagen geleden ging ik naar Amsterdam voor een stempelworkshop.
A few Sundays ago I went to Amsterdam for a stamp workshop.

De stempelworkshop vond plaats in de studio waar Gertie Jaquet werkt. Tegen half twee liep ik via de Haarlemmerdijk terug naar het Centraal Station. En wat zijn daar ontzettend veel leuke winkels.

The stamp carving workshop took place in the studio where Gertie Jaquet works. By half past two I walked through the Haarlemmerdijk back to the Central Station. And what are there lots of nice shops.

Ik heb heel veel verleidingen weerstaan, van kleine blikken Chinese gelukshangers tot een grote augurkenpot hanglamp en een koperen kandelaar. 

I have resisted many temptations, from small tin Chinese lucky pendants to a industrial lamp from a jar of pickles and a copper candlestick.

Heel veel Tony's Chocolonely bij Marqt.
Very much Tony's Chocolonely at Marqt.


Ik sloot af met een bezoek aan de Bijenkorf en daar was het inderdaad zo druk.
En op de vierde etage bij de woonaccessoires ging ik voor de bijl. Een korting van 20% op Hay. 
Ik kocht Hay Kaleido; de M in het groen en de XS in abrikoos. 
Eerder kocht ik de XS in koper.

I ended with a visit to de Bijenkorf department store (beehive) and it was busy indeed.
And there it was on the fourth floor at the home accessories: a discount of 20% on Hay.
I bought Hay Kaleido; M in green and the XS in apricot.
Earlier I bought the XS in copper.






Ze doen me glimlachen!
Eerst het Kerstvakantiestof uit huis en opruimen,
daarna weer nieuwe stillevens maken.

They make me smile!
First clean up the dust from the Holidays and tidying,
after that I make new still lifes.

8 opmerkingen:

  1. Whenever we fly to Scandinavia, we always go through Amsterdam. I seriously want to do a stop over there- it seems so nice looking! Posting pictures of chocolates makes it even more tempting ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amsterdam is beautiful! It is very busy with tourists (whether or not under the influence of drugs) and cyclists. The best time is spring (or fall).
      Belgium is famous for its chocolate. But you can also buy it here ;-)

      Verwijderen
  2. PS: The Hay trays are a great find!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook al is een kerstboom in december altijd erg gezellig,
    ik vind het ook altijd fijn om alle kerstspullen na oud en nieuw weer op te ruimen.
    En zo maak je weer plaats voor andere leuke spulletjes. Kan me voorstellen dat je blij bent met je nieuwe Hay schaaltjes. Ze zijn erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is het; heeft ook met een nieuw begin van het jaar te maken denk ik!
      De schaaltjes zijn er in prachtige kleuren!

      Verwijderen
  4. Haarlemmerdijk is inderdaad zo'n leuk winkelstraatje, en veel minder toeristisch dan b.v. de 9 straatjes (daar moet je doordeweeks 's ochtend gaan) of de winkelstraten als de Kalverstraat en de Leidsestraat. En die schalen van Hay, daar ben ik verliefd op...

    Fijne dag! Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat de schalen van Hay een tikkeltje verslavend zijn ;-)

      Verwijderen