1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zaterdag 24 januari 2015

hot & happening ~ bird watching

Vanochtend was onze keuken the place to be.
This morning our kitchen was the place to be.

Op anderhalve meter van het keukenraam staat een vogelvoederplank op ooghoogte voor wie aan de keukentafel zit.
Omdat er een laagje sneeuw lag kwamen allerlei vogels een graantje meepikken. Ook vogels die we normaliter bijna niet zien.

At one and a half meters from the kitchen window is a bird feeder shelf at eye level for those sitting at the kitchen table.
Because there was a layer of snow all kinds of birds came to get their share. Even birds that we normally hardly see.

Gezellig kwetterende huismussen en heggemussen. Koolmezen en pimpelmezen die ook wel durven als er mussen zijn. Het loyale roodborstje dat dit jaar minder schuw is dan voorgaande jaren. Merels die zichzelf heel wat vinden bij de kleinere vogels. Prachtige stoere Vlaamse gaaien met een heel klein hartje.
We zagen twee vinken met een kaneelkleurige buik en een mooie zwart-wit tekening, wat plompe houtduiven, een zwarte kraai en een gracieus boomklevertje.

Cozy twittering house sparrows and hedge sparrows. Great tits and blue tits who also dare as there are sparrowsA loyal robin who is less shy than previous years. Blackbirds who find themselves large compared to the others. Beautiful sturdy jays with a very small heart.
We saw two finches with a cinnamon-colored belly and a beautiful black and white drawing, a few clumsy wood pigeons, a black crow and a graceful nuthatch.



En deze gast zagen we maar één keer eerder; de groenling.
Ik heb er van genoten!

And this guy we saw only once before; the green body.
I enjoyed it!

10 opmerkingen:

  1. Je kent al die namen van die vogels!Knap van je ... ik ken er nauwelijks iets van maar ik ben blij als ik binnenkort ook vogeltjes bij mijn voederhuisje ga zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is pas sinds de laatste jaren hoor ;-) Alles op z'n tijd. Als het goed koud is komen ze vast.

      Verwijderen
  2. Wat een gezellige boel daar, bij jullie voor het raam. Leuk al die verschillende vogels spotten. Die foto met die sporen is ook super.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gisteravond had ik een foto gemaakt van vogelsporen in de sneeuw, kijk ik op jouw blog en wat zie ik... :)
    Mooi hè! Wat komen er veel soorten in jullie tuin, superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je laat die van jou wel zien toch? Ik heb iets soortgelijks, maar dat zie je binnenkort.

      Verwijderen
  4. What a great early morning show! Perfect for your coffee/tea! :)

    BeantwoordenVerwijderen