1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 24 december 2014

last minute easy Christmas garland and table decoration

Neem repen papier en knip er driehoeken van.
Maak er een sterrenslinger van onder de naaimachine door telkens twee driehoeken in stervorm vast te stikken.
Take strips of paper and cut out triangles.
Make it a garland of stars under the sewing machine by repeatedly sew two triangles in star shape.


Van collega/leidinggevende Lucia heb ik restjes repen papier gekregen. 
Voor mij een reden om eindelijk eens lucky stars te maken. Ik zag ze ooit bij Alet van Toilylu.
Hoe meer origami lucky stars je vouwt, hoe groter het geluk dat je wenst of iemand toewenst. Elk sterretje staat voor een vallende ster.
Op YouTube vind je duidelijke vouwinstructies.

Colleague / supervisor Lucia gave me leftover strips of paper.
For me a reason for making finally lucky stars. I saw them once at Alet of 
Toilylu.
The more origami lucky stars you fold, the greater the happiness you wish for yourself or someone else. Each star stands for a shooting star.
On YouTube you can find clear folding instructions.

De koekjes van eigen deeg zijn gebakken. In het echt zijn ze minder mooi dan op de foto op de glazen pot. Maar ze smaken goed!

We baked the cookies. In real, they are less beautiful than the picture on the glass jar. But they taste good!

En ik vouwde mijn eerste vijfpuntige origami ster die ik ook bij Alet zag (kijk).
Het mooie origami Kerstpapier kreeg ik van Cecilia.

And I folded my first five-pointed origami star that I saw also at Alet (check).
The beautiful Christmas origami paper I got from Cecilia.

4 opmerkingen:

  1. Super leuke slinger geworden. Ik haalde vorige week wat rondjes papier onder de naaimachine door, ook erg leuk geworden. En zo gemakkelijk inderdaad :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi en vrolijk geworden. Goed idee van de slinger. Je ster is mooi geworden. En de Lucky stars ook. Dat ze maar heel veel geluk mogen brengen..............

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een superleuk boompje! Ik moet toch maar eens mijn naaimachine afstoffen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is deze vrolijk! Leuk zeg.
    Nog fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen