1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 10 december 2014

our Christmas tree tells stories 1

Ik was ongeveer acht jaar toen ik deze maakte.
I was about eight years old when I made this.

Elke week ging ik naar de meisjesvereniging "Klimop" (de club) van de Nederlandse Hervormde kerk. Voor zover ik mij kan herinneren was dat gedurende de lagere school periode. Daar maakte ik deze kerstbal en dat is al meer dan 40 jaar geleden.
Hij hangt nu jaarlijks in onze kerstboom.

Every week I went to the girl association "Ivy" (the club) of the Dutch Reformed Church. As far as I can remember that was the period of time during elementary school. There I made this Christmas ball and that's more than 40 years ago.
He now annually hangs in our Christmas tree.


op de achterkant de eerste letter van mijn voornaam
on the back the first letter of my first name

11 opmerkingen:

  1. What a great memory to hang in your tree! Hope you have warmth back at your house again!!
    xox

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Just read your other post.... glad things are a bit warmer! Wish they were here too! I agree.... summer is much better ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed dat je dit zo lang bewaard hebt en wat mooi dat je dit ieder jaar weer in de boom hangt.
    Fijne herinneringen.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan me nog van toen herinneren dat ik het zo bijzonder vond om met simpele, gewone spullen zoiets moois te maken. Daarom is het ook bewaard gebleven :-)
      Zo bijzonder vind ik het vaak nog hoor. Daarom is bloggen ook zo leuk!

      Verwijderen
  4. Wat een schatje die zelfgemaakte kerstbal! Je had het toen al in je :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. LOL!
      Laat de handwerkjuf het maar niet horen; op de lagere school babysokjes breien met dat stroeve katoen.

      Verwijderen
    2. Oh ja vreselijk...wat een opdrachten kreeg ik toen..een poppenjurken op 4 breinaalden, en een sjaal in patentsteek van zes bollen. Heb er denk ik twee schooljaren over gedaan...

      Verwijderen
    3. Bij ons mochten inderdaad de meisjes alleen maar haken en breien en de jongens solderen en kleien! Zo en het is al vijf december geweest ;-) Nu wil ik dolgraag haken leren maar op de één of ander manier willen bepaalde stokjes e.d. me maar niet lukken... had ik vroeger toch beter moeten opletten :-)

      Verwijderen