1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 14 december 2014

DIY mini Christmas tree dolls

Een paar weken geleden maakte ik deze Christmas tree dolls.
A few weeks ago I made these Christmas tree dolls.

Bij Handmade Charlotte zag ik deze DIY Mini Christmas Tree Dolls van 
Misako Mimoko (Eva Monleón uit Barcelona). Ik was op slag verliefd.

At Handmade Charlotte I saw this DIY Mini Christmas Tree Dolls by
Misako Mimoko (Eva Monleón from Barcelona). I immediately fell in love.

De werkbeschrijving is heel duidelijk en ik maakte ze deels op mijn manier. 
Ik knipte de stof uit een oud laken en naaide aan de onderkant een draad met een rijgsteek.
Met neon viltstiften tekende ik verschillende bomen, ik borduurde oogjes en tekende met een permanente dunne stift de mond en wimpers/wenkbrauwen. De wangen heb ik ook met een neon viltstift gemaakt. 
Ik gebruikte stukken van takjes, een houten plank van de kringloopwinkel en masking tape om ze neer te zetten. Ze staan te schijnen op de vensterbank in de keuken.

The work description is very clear and I made them partly on my way.
I cut the fabric from an old bed sheet and sewed a running stitch line at the bottom.
With neon felt tip pens I drew different trees, I embroidered eyes and drew a mouth and eyelashes/eyebrows with a fine permanent tip. The cheeks I also made with a neon felt tip pen.
I used pieces of twigs, a wooden plank from the thrift store and masking tape to put them onThey are shining on the windowsill in the kitchen.


de blauwe kerstslinger is een oude/
the blue Christmas garland is an old one

7 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze lief! En ze hebben allemaal hun eigen identiteit :-)
    Alleen die blauwe is volgens mij een beetje verdrietig... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De blauwe is alvast in huis om ons een goed gevoel met Kerst te geven ;-)

      Verwijderen
  2. Wat leuk gedaan. Ze zijn erg schattig.
    Ik vind de blauwe slinger ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! De slinger hangt nu in de kerstboom.

      Verwijderen