1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

donderdag 9 oktober 2014

Spaanse pepers drogen / drying chillies

Er zijn veel Spaanse pepers in de kas.
There are lots of chillies in the greenhouse.

Sinds ruim een jaar krijg ik een soort allergische reactie tijdens het schoonmaken en snijden van een Spaanse peper. Het lukt nog net om er één onder stromend water schoon te maken en snel te snijden. Zelf sambal maken is dus geen optie.
Ik ging ze drogen in de oven op een lage temperatuur (60 graden Celsius) en met de ovendeur een klein beetje open zodat het vocht er uit kan. Dat gaat goed door er de steel van een houten lepel tussen te steken. Na een uur of 4, 5 werd de lucht te benauwd voor mij (en andere gezinsleden) en heb ik de plaat uit de oven gehaald.

For over a year I get a sort of allergic reaction while cleaning and slicing of a chili. It works just to clean one under running water and cut it quickly. So create my own sambal is not an option.
I went to dry them in the oven at a low temperature (60 degrees Celsius) and with the door slightly open so the moisture can escape. That works well by putting the handle of a wooden spoon between it. After an hour or 4, 5 the air was too peppy for me (and other family members), and I have the plate removed from the oven.

De pepertjes op deze foto zijn goed gedroogd.
The peppers in this picture are thoroughly dried.

De anderen zijn te kort in de oven geweest.
Ik heb ze opgehangen in de kas.
The others have been too short in the oven.
I hung them in the greenhouse.



6 opmerkingen:

  1. Ageeth, wat jammer van jouw allergische reactie op rode pepers. Misschien is het een optie om alleen de groene steeltjes te verwijderen en daarna de pepertjes met zout in een keukenmachine te snijden. Groetjes Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I like the pictures and the project was fun to try!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt wel een slinger, ik vind het mooi zo die rode pepertjes aan een touwtje geregen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is ook een klein feestje, elke keer dat ik in de kas kijk. Zeker nu het er steeds leger wordt.

      Verwijderen
  4. Hallo Ageeth, hartelijk dank voor je fijne bijdrage aan de hartjesswap van Studio Zakka. Ik ben de gelukkige bij wie het in de bus is gevallen, ik ben er heel blij mee! En wat mooi verpakt ook, echt super! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen