1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zondag 19 oktober 2014

mug cake


Ik vind onze Le Creuset koffiebekers prachtig. Ik hou van de kleuren die een beetje leven omdat er wat verloop in zit, van donker naar licht.

I think our Le Creuset coffee cups are beautiful. I love the colors, they seem to live because they fades from dark to light.

Ik gebruikte ze deze keer om mug cakes te bakken.
I used them this time to make mug cakes.

Normaal Hollands cakebeslag: gelijke delen zelfrijzend bakmeel, boter, suiker, eieren en een snufje zout. Ik gebruikte overal 150 gram van en 3 eieren (dus per 50 gram 1 ei) en 1 ei extra. Ik deed er wat bakvaste melkchocolade chunks door. De oven op 180 graden Celsius. De baktijd was ongeveer 25 minuten , maar dat verschilt per oven, het soort mok en de hoeveelheid beslag in de mok.

Normal Dutch cake mixture: equal parts selfraising flour, butter, sugar, eggs and a pinch of salt. I used over 150 grams of the flour, butter and sugar and 3 eggs (per 50 grams 1 egg) and 1 extra egg. I added milk chocolate chunks to cake batter. The oven at 180 degrees Celsius. The baking time was about 25 minutes, but that varies by oven, the type mug and amount cake batter in the mug.

11 opmerkingen:

  1. Oh, wat een leuk idee. Nog nooit gezien om het met beker en al in de oven te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook niet mijn eigen idee :-(
      Wordt een nieuwe 'must do', let maar op en is leuk voor allerlei gelegenheden.
      Ik weet niet of alle (kringloop-)kopjes bestand zijn tegen de oven.

      Verwijderen
    2. Ik was deze week in een kookwinkel en daar hadden de cupcakes-boekjes inderdaad plaatsgemaakt voor de mugcakesboekjes..........

      Verwijderen
  2. hmmmm ik heb al goesting in een cakeje en tis nog geen 10u smorgens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee! En vooral ook een lekker idee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heerlijk en leuk uit. Ik heb het laatst ook gedaan met van die oma kopjes, dat is ook een feestje op zich.

    BeantwoordenVerwijderen