1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 8 oktober 2014

Kringloopgeluk / Recycled Happiness

Vanochtend heb ik mijn oudste zoon om 5 uur naar school gebracht.
This morning I brought my oldest son at 5 am to school.

Hij gaat met twee klassen 5 vwo naar Ieper in BelgiĆ« en Lille in Frankrijk. De excursie staat in het teken van de herdenking 100 jaar Groote Oorlog. Het is 100 jaar geleden dat de Eerste Wereldoorlog begon.

He goes with two classes 5 vwo to Ypres in Belgium and Lille in France. The tour is dedicated to The Great War Centenary. It is 100 years since the First World War began

Alet van Toilylu woont in de buurt van Lille. Ik ken Alet via een van haar reacties op een blogbericht van Ingthings. Ik schreef een blogbericht over de uitnodiging voor het feestje ter ere van de verschijning van het tweede boek van Ingrid van Willenswaard, Vive la vie.
Alet heeft het eerste boek van Ingrid, Kringloopgeluk nog niet kunnen vinden toen ze in Nederland was. 
Mijn oudste zoon heeft mijn exemplaar van het boek in zijn rugtas. Als het goed is treffen ze elkaar in de jeugdherberg in Lille voor de overdracht. En dan is het boek van Alet. Dat heet Kringloopgeluk!

Alet of Toilylu lives near Lille. I know Alet through one of her responses to a blogpost of Ingthings. I wrote a blog post about the invitation to the party to celebrate the publication of the second book of Ingrid van Willenswaard, Vive la vie.
Alet have not read the first book of Ingrid, Recycled Happiness. My oldest son has my copy of the book in his backpack. If all is well they meet at the youth hostel in Lille for the transfer. And then it is Alet's book. That's called Recycled Happiness!


8 opmerkingen:

  1. Dus jij was vroeg uit de veren vanmorgen!
    Ga straks die kant op, ben heel benieuwd.
    Ik laat het je horen of het gelukt is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De middelste ging om half 12 op kamp. Dat is beter qua tijd, ook omdat ik op woensdag thuis ben.
      De oudste komt morgennacht rond half 12 thuis :-(
      Ik ben benieuwd hoe de overdracht gaat, succes!

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. I think they have a great time and a good one, in terms of historical awareness. And that is very important.

      Verwijderen
  3. Wat een leuk initiatief Ageeth! Dan heeft Alet dubbel geluk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die is leuk, Marloes!
      De overdracht is gelukt en Alet is nog steeds aan het lezen en kijken ;-)

      Verwijderen
  4. probeer nu al een paar keer een berichtje te plaatsen maar ben nog niet zo thuis dat merk ik al.
    Leuke reacties he.
    Geloof nu dat het gaat lukken. Lekker die taart...mmm....
    Vooral zo doorgaan he....:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukt Tien! En die taart is om op te vreten, dus...

      Verwijderen