1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

woensdag 10 september 2014

pap / dad

mijn vader / my dad (80) en / and 
mijn jongste zoon / my youngest son (9)

Mijn vader verblijft in een verpleeghuis na een hersenbloeding in februari.
Zijn leven is compleet op de kop gezet. Hij was 6 dagen per week aan het werk op de boerderij (waar mijn jongste broer nu een tuinderij heeft). Op zondag trok hij zijn nette kleren aan en ging met de auto naar ons. Hij waardeerde mijn kookkunsten en stelt heel veel prijs op mijn bakkunsten. Een zoetekauw!

My father resides in a nursing home following a stroke last February.
His life is completely put on the head. He was 6 days a week at work on the farm (where my youngest brother now has a market garden). On Sunday, he pulled his neat clothes and went by car to us. He appreciated my cooking and put a lot of value on my cakes. 
A sweet tooth!

We hebben gisteren gehoord dat hij mag verhuizen naar het woonzorgcentrum in de plaats waar hij zijn hele leven gewoond heeft. Dat is een goed bericht. En brengt de nodige drukte met zich mee.

We heard yesterday that he may move to the residential care center in the place where he has lived all his life. That's a good messageAnd brings the necessary hustle and bustle with it.

8 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat jouw vader naar een woon-zorgcentrum in zijn vertrouwde omgeving terug kan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, heel fijn! Hij en ik waren er emotioneel van tijdens het gesprek gisterochtend.
      En het scheelt voor mij de helft reistijd en dat is ook erg praktisch en prettig.

      Verwijderen
  2. Ontroerend om opa en kleinzoon zo samen te zien.
    Gelukkig kan hij terug naar z'n vertouwde woonplaats.
    Dat hij nog maar veel van je bakkunsten zal genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hoop ik ook Alet! Ik twijfelde eerst over dit blogbericht, maar het is ook deel van mijn dagelijkse leven (en nu even een groot deel). Bedankt voor je reactie.

      Verwijderen
  3. Ik werk zelf in zo'n woon en zorgcentrum en besef heel goed dat het voor de familie moeilijk is om zo'n stap te zetten.Hopelijk krijgt je vader daar nog een mooie tijd.Mooie foto je vader en je zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onze emotie was ook blijdschap dat mijn vader vanuit het verpleeghuis bij het ziekenhuis weer naar zijn eigen omgeving gaat, maar ook dat er definitieve veranderingen zijn.
      Ik ben benieuwd hoe het gaat!

      Verwijderen
  4. That is such a sweet picture of your father and son! Wishing him health!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Celena! Such a lifetime between them and so natural together! Thats what family should be.

      Verwijderen