1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

maandag 15 september 2014

Anouk - Places To Go


Eind vorige week hoorde ik het nieuwe nummer van Anouk voor het eerst en het raakte me diep.
Last week, I heard the new song of our Dutch Anouk for the first time and it touched me deeply.

Wanneer ik het hoor raak ik geĆ«motioneerd. Ik hoor wat ik voel. De verhuizing van mijn vader vanuit het verpleeghuis naar het woonzorgcentrum in de plaats waar hij altijd heeft gewoond, houdt me enorm bezig in termen van afscheid, huis en thuis, zorg, alleen zijn en eenzaamheid. 

When I hear it I get emotional. I hear what I feel. My fathers moving from the nursing home to the residential care center in the place where he has always lived, keeps me very busy in terms of farewell, house and home, care, being alone and loneliness.

Ik vind het fijn dat mijn jongste broer en zijn vrouw (mijn schoonzus) en ik het samen regelen.

I am happy that my youngest brother and his wife (my sister in law) and I arrange it together.

 Anouk - Places To Go (lyrics)


This ain’t my home anymore
My beating heart and restless mind, in one
My eyes have closed on my way back home
To a place that no one knows
I travel light, no more starless nights
Makes me shine from head to toe

I’ve got places to go in this life
I’ve got places to go anytime

What’s yours ain’t mine anymore
But somehow the roads are travelled
It feels like home right now
My eyes have closed on my way back home
To a place that no one knows
I travel light, no more starless nights
Makes me shine from head to toe

I’ve got places to go in this life
I’ve got places to go anytime
I’ve got places to go in this life
I’ve got places to go anytime

Ain’t my home anymore

I’ve got places to go in this life
I’ve got places to go anytime
I’ve got places to go in this life
I’ve got places to go anytime

I’ve got places to go in this life
This ain’t my home anymore 

1 opmerking:

  1. Kan me goed voorstellen dat dit nummer je ontroerd en raakt.
    Ik had het nog niet eerder gehoord en vind het een mooi nummer.

    BeantwoordenVerwijderen