1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zaterdag 23 augustus 2014

zonlicht / sunlight

Plage Crystal Fighters
plage: strand / beach

Jaren geleden, de middelste en jongste deden nog middagslaapjes, maakte ik een afspraak met mezelf. Als de zon schijnt wanneer ik thuis ben, ga ik 's middag een uur buiten lezen (en zonnebaden). Ik mis het zo nu de herfst twee weken geleden voortijdig intrede heeft gedaan.
Gisteren heb ik gelezen dat er ook een lichamelijke reden is voor mijn onbehagen. Zonlicht maakt endorfine aan en geeft dus een geluksgevoel.
Voor nu: pantoffels aan, dekbedden in de hoezen, suddervlees in de pan, warme chocolademelk en chocolade snoepen.

Years ago, the middle and youngest still taking naps, I made an appointment with myself. When the sun shines when I'm at home in the afternoon, I go outside to read for an hour (and taking a sunbath). Fall did his premature entry two weeks ago and I miss my sunbaths.
Yesterday I read that there is a physical reason for my discomfort. Sunlight makes endorphins and gives a sense of happiness.
For now: slippers on, quilts in the covers, stew in the kitchen, hot chocolate and chocolate sweets.

4 opmerkingen:

  1. Your beach looks fantastic :) I LOVE the sun too! There is nothing like closing your eyes and feeling the sun on your face...... ahhhhhh!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It's not a nearby beach in Dutch terms of distance. We went there a few weeks ago. But the red flags were on and swimming was not allowed. We had a nice walk and a nice time!
      You can follow me on Bloglovin'!

      Verwijderen
  2. Vandaag wordt een zonnige dag!
    Hoop voor je dat je een uurtje hebt om buiten te zitten en ervan te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen